- Fenne25 mei 2017 om 18:38
Hey, ik ben een 20 jarige meid en ben al vanaf mijn 12e onder behandeling in het ziekenhuis. Ik heb namelijk last van een constante hoofdpijn en griep achtige klachten na inspanning. Toen ik vrij jong was ben ik meerdere keren op mijn hoofd gevallen met als gevolg verschillende heftige hersenschuddingen. Uiteindelijk is er in 2012 een mri-scan gemaakt. Hieruit kwam naar voren dat er sprake was van afwijkende witte stof veranderingen. Hier is verder niet op in gegaan. Afgelopen jaar heb ik nogmaals een mri-scan gehad. Wederom hetzelfde resultaat. Zonder enige uitleg. Ook heeft er een neuropsychologisch onderzoek plaats gevonden. Hieruit kwam naar voren dat mijn informatieverwerkingssnelheid op zwak begaafd niveau ligt, waar mijn IQ bovengemiddeld is.
Er wordt mij echter nooit verteld wat er nou precies aan de hand is. Heb ik NAH door de hersenschuddingen waardoor er sprake is van afwijkende witte stof veranderingen? Niemand legt een link voor mij. Zou hier iemand antwoord op kunnen geven?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 mei 2017 om 19:00Dat is een vraag die alleen maar door een neuroloog, na specifiek onderzoek, beantwoord kan worden.
Reageren