- Anouk22 november 2016 om 13:42
Hallo, ik heb vermoedelijk een hersenbeschadiging opgelopen tijdens mijn geboorte. Ik ben nu 17 en ben met 26 weken op de wereld gekomen ter gevolgen van mijn moeder die methadon gebruikte. Ik woog 690 gram. Ik heb een MRI-scan laten doen en daar is niks uitgekomen. Behalve dan dat mijn kleine hersenen kleiner zijn dan normaal. Ik gedraag me vaak vreemd. Ik lach vaak oninvoelbaar en heb vreemde humor. Mijn humor is echt heel vreemd. Ik weet ook zeker dat er een bepaalde benaming voor is, voor die humor maar ik kan niks vinden op internet. Vaker trek ik me eigen samen met me spieren. Wat vreemd aandoet. Zijn dit symptomen van een hersenbeschadiging? En ik vroeg me ook af wat dit allemaal betekent. Soms als ik in gesprek met iemand ben, en iemand zegt iets tegen mij, dan kan dat heel raar bij mij binnen komen. Dan word mijn stem hees en voel ik me vreemd. Wat is dit? Ik weet ook zeker dat dit een stoornis is. Kan iemand uitpluizen voor mij wat voor een?
Groetjes Anouk.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 november 2016 om 14:08Ik denk dat het goed zou zijn, als je om te beginnen eens naar de huisarts gaat en de klachten met hem/haar bespreekt. Er zou een EEG gemaakt kunnen worden om je hersenfuncties te controleren
ReagerenAnouk22 november 2016 om 14:15Momenteel zit ik in een kliniek. Dus ik kan niet naar me huisarts. Ik wil gewoon antwoord op waarom ik zo doe.
ReagerenJohn (moderator)
22 november 2016 om 14:38Die vraag kan ik helaas zo ook niet beantwoorden. Als het iets te maken zou hebben met het vermeende zuurstoftekort, zal dat eerst onderzocht moeten worden.
Reageren
Mag ik vragen waarom je in een kliniek zit?Czar22 november 2016 om 15:27Ach Anouk, het is allemaal ellende met jou.
Reageren
Je bent waarschijnlijk al 100x bij een huisarts geweest en vaak onderzocht.
Dat helpt niet echt.
Je bent nu 17 en dan heeft iedereen onder invloed van hormonen soms rare gevoelens. Ik had een prima jeugd, al denken anderen daar weer anders over, maar goed, ik heb rare dingen gedaan toen ik 17 was. Als je je redelijk ontwikkeld hebt na de geboorte, dan hou je daar geen rare dingen aan over. Als je 17 bent, dan doet bijna iedereen vreemd. Als je over 4 jaar 21 bent, dan ziet het leven er compleet anders uit. Geloof me, dat is echt zo.Anouk22 november 2016 om 16:06Ik zit in een kliniek omdat ik een vrouw heb neergestoken. Heb toen 8 maanden in de bajes gezeten. En nee, het heeft niks te maken met me hormonen. Maar met iets anders
ReagerenJohn (moderator)
22 november 2016 om 16:34De enige manier om vast te stellen of je gedrag iets met een zuurstoftekort te maken heeft, is toch en EEG, om naar de hersenfuncties te kijken.
Reageren