Zoeken Vraag het forum

Hersenbeschadiging

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anouk

Hallo, ik heb vermoedelijk een hersenbeschadiging opgelopen tijdens mijn geboorte. Ik ben nu 17 en ben met 26 weken op de wereld gekomen ter gevolgen van mijn moeder die methadon gebruikte. Ik woog 690 gram. Ik heb een MRI-scan laten doen en daar is niks uitgekomen. Behalve dan dat mijn kleine hersenen kleiner zijn dan normaal. Ik gedraag me vaak vreemd. Ik lach vaak oninvoelbaar en heb vreemde humor. Mijn humor is echt heel vreemd. Ik weet ook zeker dat er een bepaalde benaming voor is, voor die humor maar ik kan niks vinden op internet. Vaker trek ik me eigen samen met me spieren. Wat vreemd aandoet. Zijn dit symptomen van een hersenbeschadiging? En ik vroeg me ook af wat dit allemaal betekent. Soms als ik in gesprek met iemand ben, en iemand zegt iets tegen mij, dan kan dat heel raar bij mij binnen komen. Dan word mijn stem hees en voel ik me vreemd. Wat is dit? Ik weet ook zeker dat dit een stoornis is. Kan iemand uitpluizen voor mij wat voor een?

Groetjes Anouk.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het goed zou zijn, als je om te beginnen eens naar de huisarts gaat en de klachten met hem/haar bespreekt. Er zou een EEG gemaakt kunnen worden om je hersenfuncties te controleren

Reageren
    Anouk

Momenteel zit ik in een kliniek. Dus ik kan niet naar me huisarts. Ik wil gewoon antwoord op waarom ik zo doe.

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas zo ook niet beantwoorden. Als het iets te maken zou hebben met het vermeende zuurstoftekort, zal dat eerst onderzocht moeten worden.
    Mag ik vragen waarom je in een kliniek zit?

Reageren
    Czar

Ach Anouk, het is allemaal ellende met jou.
    Je bent waarschijnlijk al 100x bij een huisarts geweest en vaak onderzocht.
    Dat helpt niet echt.
    Je bent nu 17 en dan heeft iedereen onder invloed van hormonen soms rare gevoelens. Ik had een prima jeugd, al denken anderen daar weer anders over, maar goed, ik heb rare dingen gedaan toen ik 17 was. Als je je redelijk ontwikkeld hebt na de geboorte, dan hou je daar geen rare dingen aan over. Als je 17 bent, dan doet bijna iedereen vreemd. Als je over 4 jaar 21 bent, dan ziet het leven er compleet anders uit. Geloof me, dat is echt zo.

Reageren
    Anouk

Ik zit in een kliniek omdat ik een vrouw heb neergestoken. Heb toen 8 maanden in de bajes gezeten. En nee, het heeft niks te maken met me hormonen. Maar met iets anders

Reageren
    John (moderator)

De enige manier om vast te stellen of je gedrag iets met een zuurstoftekort te maken heeft, is toch en EEG, om naar de hersenfuncties te kijken.

Reageren
Reageer op: Hersenbeschadiging
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.