- Ross29 september 2021 om 15:08
Hoi,
Ik ben begin 40. Jaren geleden begon ik vage klachten te krijgen, maar 7 jaar terug werd het steeds heftiger. Ik had moeite met staan en lopen, vallen van fiets, oververmoeid, concentratieproblemen, misselijkheid, te vaak een grote boodschap. Dit terwijl ik heel sportief was en een lichaam en conditie van een topsporter had. Klachten werden steeds meer en wat ik ook zei, niemand die het serieus nam. Op gegeven moment wou mijn lichaam niet meer: ik kon niet meer staan en lopen en was elke dag kotsmisselijk, kreeg tremoren, oorsuizen en nog veel meer. Lag 24 uur in bed. Mijn leven werd toen helemaal verwoest en raakte veel dingen kwijt.
Na vele onderzoeken en (verkeerde) diagnoses, werd uiteindelijk conversie stoornis gediagnosticeerd. Inmiddels fysieke revalidatie van een aantal maanden achter de rug en ook maanden in een kliniek voor onverklaarbare klachten geweest. Ik heb de afgelopen jaren heel hard gewerkt aan herstel en veel over mezelf en het lichaam geleerd, maar mijn klachten zijn niet weg. Ik heb ook veel lotgenoten meegemaakt die ook jaren met deze ernstige klachten lopen. Het komt erop neer dat deze klachten zelden minder worden en dat men moet leren leven met deze klachten. Toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die hersteld zijn en hun oude leven (deels) hebben kunnen oppakken. Ik volg nog steeds behandelingen en acceptatie blijft een punt waar ik nog mee worstel.
Alvast bedankt voor de reactie.