Zoeken Vraag het forum

hoeveel capaciteit hebben de menselijke hersenen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hersenen vs computer

hallo ik ben een scholier die heel erg in biologie is geiteresseerd is.
    ik zag laatst een film over hersenen en ik vraag me nu af, wat is nou de WERKELIJKE hersencapaciteit
    van de hersenen?
    ik zou gokken op een halve ter(terrabyte)

2 reacties
    Reageren
    Kees

Dit kan geen wetenschapper ons vertellen en is volgens mij niet in terabytes uit te drukken.
    Mooi gemaakt en goed over nagedacht, of niet???

Reageren
    Esther

Er is een schaakwedstrijd geweest van de mens tegen een computer waarbij de computer net heeft gewonnen. Hierbij rekende de computer alle mogelijkheden door. Dit zou een mens nooit doen, die gaat zo snel mogelijk naar de meest logische oplossing en zoekt daar verder.
    Er komt dus meer bij kijken, laten we het precessorkracht noemen, en daarboven sematiek.

Een eenvoudiger antwoord kan ik je niet geven.

Reageren
Reageer op: hoeveel capaciteit hebben de menselijke hersenen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.