- Anoniem16 maart 2014 om 19:04
Beste,
In oktober 2013 heb ik een MRI (hersenen) moeten ondergaan, ik was destijds 16,5 jaar. Ik heb deze week een CD ontvangen met daarop de opnamen. Nu zie ik dat de radioloog heeft geschreven: “Periventriculair zien we enkele puntvormige gebiedjes met een abnormale intensiteit te duiden als niet specifieke witte stof afwijkingen.” Heeft iemand hier enig idee wat hiermee wordt bedoelt en wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2014 om 21:45Bij een MRI scan van de hersenen, worden vaker witte vlekjes gezien (witte stofafwijkingen)in een gebied waar die vaker voor kunnen komen en specifiek zijn voor dat gebied.( geen abnormale afwijking dus).
Reageren
Bij jou zijn er rondom de hersenkamers (Periventriciulair) witte deeltjes gevonden die erg duidelijk aanwezig waren en daar normaliter niet voorkomen in tegenstelling dus tot de boven genoemde specifieke witte stofafwijkingen. Op de vraag wat het zou kunnen zijn kan ik je helaas geen antwoord geven. Dat is een vraag voor de neuroloog. Wat was de reden waarom de MRI is gemaakt?Anoniem21 maart 2014 om 22:54De reden van de MRI was veel hoofdpijn en enkele andere neurologische klachten (veel duizelig, misselijk, wazig zien e.d.) en een hersentumor moest worden afgestreept van de lijst.
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2014 om 23:03Okay, wat het dan zou kunnen zijn moet je dus toch aan de neuroloog vragen.
Reageren