Home / Hersenen & zenuwen / Emg laat fasculaties zien
Hallo,
Ik heb zojuist een emg gehad die fasculaties liet zien op meerdere plekken. Ik heb begin mei pas de uitslag bij de neuroloog maar net Ah Googlen en raak wel in paniek. Ik heb verder veel vage klachten wat de huisarts deed denken aan hyperventilatie. Heeft iemand dit aan de hand gehad?
Mijn EMG liet ook fasciculaties zien. Ze waren goedaardig en hoogstwaarschijnlijk te wijten aan chronische hyperventilatie. Heb je nog andere symptomen buiten fasciculaties?
Oh wat fijn een reactie! Dankjewel!! Ik zit toch wel enorm in spanning. Ja naast de fasculaties enorm moe, ook in spieren, hoofdpijn en kortademig (band gevoel om borstkas). Herkenbaar? Kreeg jij gelijk de uitslag? Ik heb pas begin mei het gesprek met de neuroloog. Hij heeft me al even gezien en reflexen waren goed.
Ik heb klachten op andere plaatsen maar wel gelijkaardige klachten. Spanning, tintellingen, enz. De dokter die het EMG heeft afgenomen heeft me direct gerustgesteld. De eigenlijke bespreking van het EMG was een paar weken later bij de behandelende neuroloog. Doe eens de online hyperventilatie test hier op de sitr. Grote kans dat je hoog scoort. Heb je stress of angsten en spanningen?
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Nou heb wel een spannende tijd achter de rug op mijn werk en was bang mijn baan kwijt te raken dus wel last van stress gehad zodoende dat de huisarts ook dacht aan hyperventilatie maar dan niet dat je heel snel ademt want dat doe ik dan weer niet en de klachten zijn geleidelijk erger geworden en wel constant aanwezig dus ik dacht ook stress ...had dus ook niet verwacht dat er iets uit het onderzoek zou komen. Maar dat zou dus ook stress kunnen zijn? Heb jij die fasculaties ook overal? Ik heb daar niet veel last van maar het baart me nu wel zorgen wat het is. Ik zal de test zo eens doen. Dank!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!