- Bas9 januari 2019 om 00:29
Een paar maanden geleden kreeg last van de rug 2 weken rust gehad met Diclofinac van de huisarts en weer een maand gewerkt. Op een ochtend kuch ik onder het tandenpoetsen en er ging een bliksemschicht door mijn rug naar het RSI gewricht. Naproxen gekregen want ik reageerde niet goed op diclofinac. Volgens de fysio was dit het gevolg van scheve bekken die ik al ruim 10 jaar heb.
Affin, nadat de onderrug/rsi pijn beetje was opgelost en nieiw matras begon de fysio aan de bekken te trekken en duwen. Na 8 sessies kreeg ik zelfs meer pijn en begon het. Pijn in de bilstreek wat doortrekt naar mijn bovenbeen knieholte en kuit en kon mijn rechterbeen niet eens meer strekken en een doof gevoel in de tenen. Ook mijn bekken schuurde tegen het heiligbeen wat ook flink pijn deed. Hoesten gaat me ook door merg en been.
Afgelopen 2 weken ging het beter met de pijn in het been zeker 60% minder pijn gevoel in de tenen kwam een beetje terugen zelfs dagen gehad zonder Naproxen.Gisterochtend heb ik bij een nieuwe fysio een intake en was wel aan het duwen geweest met mijn been gehad en s’middags moest ik voor arbo 2uurtjes werken. Niks bijzonders. Een beetje rondlopen met een blocknote en een rolmaatje en wat dingetjes nachecken.
Op een gegeven moment buk ik op iets te meten en op de hurken verlies ik iets evenwicht en ik voel wat knappen.
Eenmaal thuis ging het steeds meer pijn doen en ondanks een flinke dosis Naproxen en paracetamol heb ik wakker gelegen tot half 6 en om half 10 was weer wakker badend in zweet.
Vanochtend had ik een afspraak bij de Arbo en moest vervoer regelen, niet meer in staat zelf te rijden.
Bij de arbo ging het nog slechter en kon bijna niet meer in de auto komen. Mijn onderrug kont bovenbeen en en kuit verkrampte.
Des te meer ik verkrampte des te meer pijn in de zenuw waardoor ik nog meer verkrampte. Op schaal van 1 tot 10 qua pijn had ik 20!Ik kon niet staan zitten liggen niks en stond krom met trillende benen van de pijn aan de keukentafel. Totdat de huisarts kwam.
Nou ik kan je vertellen dat je op dat moment dood wil, echt. Kop helemaal nat van de zweet door de pijn. 1 1/2u na thuiskomst had ik de Oxicodon. De langste 1 1/2u van mijn leven.
Oxycon voorgeschreven 5mg snel en 10mg lang.Nu 2x10mg gehad en 4x 5mg vanaf half 3 vanmiddag. De circkel verkramping is minder waardoor het echt ondragelijk werdmaar ik kan nog steeds niet lopen. 2.5 meter naar de wc en dan ligt mijn been een half uur na te trillen omdat het been en de bil regio weer tracht te verkrampen.
De trap op en af lig ik ruim een uur na te trillen/herstellen.Ik typ dit nu voor een beetje afleiding maar ook een paar vraagjes.
Ik begin me af te vragen of het rechtzetten van mijn bekken wel zo verstandig is geweest. Aangezien ik voor de pijn in de rug maar zeer weinig tot geen last van de bekken had.
Iemand nog tips hoe ik nog wat pijn kan verzachten voor de nacht?
Het is net dragelijk de pijn maar slapen word hem niet.
Mensen met soortgelijke ervaringen, word de pijn mischien iets minder in de loop der dagen?
Als ik nu naar buiten moet word het een brancard. Gekneusde ribben is vergeleken met dit een eitje.
Morgen kan ik een afspraak maken met de Neuro maar hopen dat ik snel terecht kan..
Gr.Bas