Duizelig, hoofdpijn en steken

Goedemiddag,

Ik heb de laatste tijd veel vage klachten wat mijn hoofd betreft. Ik heb vaak een druk op mijn hoofd die vaak op verschillende plekken verschijnt. De ene keer recht dan weer een keer links of in het midden, voor of meer achter. Daarnaast heb ik ook vaak last van steken in mijn hoofd. Voor de steken geld eigenlijk hetzelfde, het zit nooit echt op de zelfde plek. Soms heb ik het zelfs in mijn oor. Ook heb ik vaak een duizelig en afwezig gevoel. Een beetje alsof ik niet helemaal aanwezig ben. Ik heb ook hele erge concentratie problemen. Ik moet een zin echt zo 8 keer lezen voordat ik begrijp wat er staat, nou heb ik dat altijd al een beetje gehad maar de laatste tijd is het wel twee keer zo erg. Ook valt mijn gehoor soms aan een kant helemaal weg voor ongeveer een minuut. Ik hoor dan een hele harde piep en heb het gevoel dat mijn oor dicht zit. Na een minuut trekt het dan weer langzaam weg naar normaal. Ook heb ik vaak last van oorsuizen wanneer ik in bed lig. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd echt enorm gestresst ben en heel veel last hebt van angsth. Ik heb een aantal weken terug bijna elke avond/nacht als ik in bed lag last gehad van paniekaanvallen. Gelukkig heb ik daar niet zo veel last meer van. Wel was ik laatst met spoed naar de huisarts gegaan omdat ik een extreme hyperventilatie aanval had en in paniek raakte. Ik ga nu op verzoek van de dokter volgende week beginnen met fysio om mijn hyperventilatie onder controle te krijgen en omdat ik ook vaak kramp/spanning in mijn nek/schouder heb, een beetje een branderig gevoel. Ik maak me op dit moment het meeste zorgen over die steken en druk in me hoofd enzo. Ik loop er de heletijd in me hoofd over te stressen, omdat ik bang ben dat het iets anders ernstigs is. Ook als je de symptonen op internet opzoekt lees je ook niet echt hele rustgevende resultaten enzo.

Zijn er misschien mensen die hier wat meer over weten? Of zou het gewoon door de stress en spanning komen?

Reageren

Dit zijn toch echt spanningsklachten en hyperventilatieklachten

Reageren

Ook die druk en steken op me hoofd? Kan namelijk op internet niets er over vinden dat dat door spanning en hyperventilatie kan worden veroorzaakt. Vandaag had ik trouwens niet zo heel veel last van die druk of steken, ik had meer een soort druk op me rechter oog. Het voelde een beetje alsof hij dik was, maar in de spiegel zag het er veder wel normaal uit. Ook had ik het idee dat ik wat waziger zag. Zou dat ook door stress en spanning veroorzaakt kunnen worden?

Reageren

Het zijn toch veel voorkomende klachten hoor

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Duizelig, hoofdpijn en steken

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe