- stef11 september 2018 om 09:04
ha,
ik heb sinds 2 weken last van wisselende klachten. tintelingen in handen en voeten, soms benen en armen. Gisteren, plotseling pijn in bovenarm en kortstondig last gehad van spiertrekking in hand. Ook soms last van soort tintelingen om mond. een hele waslijst…
Het gekke is, mijn klachten komen en gaan. Zo kan ik een half uur last hebben van tintelingen in mijn rechtervoet. Om vervolgens 1 uur geen klachten te hebben, en daarna een tintelende linkerhand.
Ik merk dat ik er enorm over stress. Mijn hele lijf voelt heel gespannen aan.Ik ga deze week nog naar de huisarts, maar ben benieuwd naar de mening van Tandor.
Kan je dit in verband brengen met neurologische klachten?
Ik zou verwachten dat neurologische klachten meer constant zijn ipv zo verspringend.11 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 september 2018 om 09:21Het lijken geen neurologische klachten, maar eerder stress/angst/hyperventilatie gerelateerde klachten
ReagerenAnoniem11 september 2018 om 09:30Dankjewel tandor.
Reageren
Op basis waarvan baseer jij dat?John (moderator)
11 september 2018 om 10:19Omdat je klachten te veel wisselen. Bij een neurologische aandoening blijven ze toch vooral voortdurend op een plek aanwezig
ReagerenAnoniem11 september 2018 om 12:05Oke, klinkt inderdaad logisch.
Reageren
Dus je kan ook tintelingen krijgen door stress en angst?
Mijn angst niveau is namelijk hoog en is nog veel hoger geweest.Anoniem11 september 2018 om 17:32Hallo tandor,
Ik zou het fijn vinden als je nog op wij mil reageren. Ik ben namelijk heel erg angstig voor ms/als.
Reagerencatootje11 september 2018 om 19:35Denk ook aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. een natuurgenezer kan voor je uitzoeken waar het probleem hem in zit. Ik zou niet meteen van het ergste uit gaan maar gewoon goed voor je lichaam zorgen. Zo kan bijvoorbeeld yoga helpen om beter in je vel te zitten.
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2018 om 01:11Ja, dat is zelfs een klassiek verschijnsel
ReagerenAnoniem13 september 2018 om 11:46Nog een vraag tandor.
Ik heb me vorig jaar een 4tal weken heel erge zorgen gemaakt om maagkanker. Toen was ik ook erg angstig, net zoals nu.Toen had ik geen klachten zoals nu. Hoe kan dat? Ondanks dat ik toen ook zou hyperventileren
ReagerenAnoniem13 september 2018 om 17:03Nog een 2de vraag tandor. Ik lees net het volgende:
https://www.mstrust.org.uk/a-z/paroxysmal-symptomsHierin melden ze dat symptomen van korte duur zijn toch?
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2018 om 00:32Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Hoe vaker je dot soort angst- of paniekaanvallen krijgt, hoe erger de klachten zullen worden
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2018 om 00:53Ik kan daar helaas geen antwoord op geven. Ik kan de bron niet verifiëren.
Reageren