Zoeken Vraag het forum

klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • stef

ha,

ik heb sinds 2 weken last van wisselende klachten. tintelingen in handen en voeten, soms benen en armen. Gisteren, plotseling pijn in bovenarm en kortstondig last gehad van spiertrekking in hand. Ook soms last van soort tintelingen om mond. een hele waslijst…
    Het gekke is, mijn klachten komen en gaan. Zo kan ik een half uur last hebben van tintelingen in mijn rechtervoet. Om vervolgens 1 uur geen klachten te hebben, en daarna een tintelende linkerhand.
    Ik merk dat ik er enorm over stress. Mijn hele lijf voelt heel gespannen aan.

Ik ga deze week nog naar de huisarts, maar ben benieuwd naar de mening van Tandor.

Kan je dit in verband brengen met neurologische klachten?
    Ik zou verwachten dat neurologische klachten meer constant zijn ipv zo verspringend.

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijken geen neurologische klachten, maar eerder stress/angst/hyperventilatie gerelateerde klachten

Reageren
    Anoniem

Dankjewel tandor.
    Op basis waarvan baseer jij dat?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je klachten te veel wisselen. Bij een neurologische aandoening blijven ze toch vooral voortdurend op een plek aanwezig

Reageren
    Anoniem

Oke, klinkt inderdaad logisch.
    Dus je kan ook tintelingen krijgen door stress en angst?
    Mijn angst niveau is namelijk hoog en is nog veel hoger geweest.

Reageren
    Anoniem

Hallo tandor,

Ik zou het fijn vinden als je nog op wij mil reageren. Ik ben namelijk heel erg angstig voor ms/als.

Reageren
    catootje

Denk ook aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. een natuurgenezer kan voor je uitzoeken waar het probleem hem in zit. Ik zou niet meteen van het ergste uit gaan maar gewoon goed voor je lichaam zorgen. Zo kan bijvoorbeeld yoga helpen om beter in je vel te zitten.

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat is zelfs een klassiek verschijnsel

Reageren
    Anoniem

Nog een vraag tandor.
    Ik heb me vorig jaar een 4tal weken heel erge zorgen gemaakt om maagkanker. Toen was ik ook erg angstig, net zoals nu.

Toen had ik geen klachten zoals nu. Hoe kan dat? Ondanks dat ik toen ook zou hyperventileren

Reageren
    Anoniem

Nog een 2de vraag tandor. Ik lees net het volgende:
    https://www.mstrust.org.uk/a-z/paroxysmal-symptoms

Hierin melden ze dat symptomen van korte duur zijn toch?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Hoe vaker je dot soort angst- of paniekaanvallen krijgt, hoe erger de klachten zullen worden

Reageren
    John (moderator)

Ik kan daar helaas geen antwoord op geven. Ik kan de bron niet verifiëren.

Reageren
Reageer op: klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.