Zoeken Vraag het forum

Trillingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hio

he allemaal,

ik zit met een probleem. Ik heb sinds 2 weken problemen met tintelingen, doof gevoel, strammen spieren. Ik krijg van het een op het ander moment bijvoorbeeld een tintelingen in mijn rechtervoet. Soms houdt dit een uur aan, soms een paar uur, maar kan ook 15 min zijn. Daarna kan ik zomaar bijvoorbeed een uur een doof gevoel in mijn linkerhand krijgen. Gevolgd door trillingen aan mijn gezicht bijvoorbeeld. Elke ochtend als ik wakker wordt heb ik nergens last van. Voelt mijn lijf redelijk rustig aan. De huisarts weet niet wat het is. Heeft iemand ervaring met dit soort klachten? Wat kan dit veroorzaken?

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress of spanningen(gehad)? Hoe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

Ik heb stress om mijn klachten, voorheen niet.

ik ben een man van 30.

Reageren
    John (moderator)

Heeft de huisarts een bloedonderzoek laten doen?

Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    hio

Ja daar kwam niks uit.

bij de test scoor ik tegen stress aan. Maar ik ben er nu wel echt al 2 weken de hele tijd met bezig. maar ik kan toch niet van stress tintelingen en een doof gevoel krijgen? Ik ben heel erg bang voor een neurologisch problem. Maar het gekke hieraan vind ik weer dat de klachten zo snel komen een gaan, en op verschillende plaatsen in het lichaam. En dat ik bij wakker worden geen klachten heb..

Reageren
    John (moderator)

Onderschat niet wat stress of spanningen ( ook al ondervinden we dat zelf als “gezonde” spanning – of herkennen het niet meteen als stress/spanningen) allemaal kan doen.
    ” Maar het gekke hieraan vind ik weer dat de klachten zo snel komen een gaan, en op verschillende plaatsen in het lichaam. En dat ik bij wakker worden geen klachten heb..” Bij een neurologisch probleem, zouden de klachten eigenlijk constant aanwezig moeten zijn en toch meer op een plek gericht.

Reageren
    hio

Oke, denk je dat het verstandig is om naar een neuroloog te gaan?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou je kunnen doen om een neurologische aandoening uit te sluiten..  overleg het met je huisarts

Reageren
    hio

Hoe kan een neuroloog zoiets uitsluiten? dmv een mri?

Reageren
    John (moderator)

Daar zijn ook andere onderzoeken voor mogelijk. Een EMG bijvoorbeeld. Daarmee kan de zenuwgeleiding in spieren mee worden gecheckt

Reageren
    hio

sluit je met een emg ook zaken als ALS/MS/etc uit?

Reageren
    John (moderator)

Daar is de MRI voor bedoeld

Reageren
    hio

oke. dan hoop ik dat de neuroloog een MRI en EMG wil doen.

Reageren
    John (moderator)

Daar kun je om vragen….

Reageren
    hio

wellicht zit er niks achter. maar van waar de puntjes?

Reageren
Reageer op: Trillingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.