- Hio3 juli 2018 om 10:45
he allemaal,
ik zit met een probleem. Ik heb sinds 2 weken problemen met tintelingen, doof gevoel, strammen spieren. Ik krijg van het een op het ander moment bijvoorbeeld een tintelingen in mijn rechtervoet. Soms houdt dit een uur aan, soms een paar uur, maar kan ook 15 min zijn. Daarna kan ik zomaar bijvoorbeed een uur een doof gevoel in mijn linkerhand krijgen. Gevolgd door trillingen aan mijn gezicht bijvoorbeeld. Elke ochtend als ik wakker wordt heb ik nergens last van. Voelt mijn lijf redelijk rustig aan. De huisarts weet niet wat het is. Heeft iemand ervaring met dit soort klachten? Wat kan dit veroorzaken?
15 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juli 2018 om 11:07Heb je veel stress of spanningen(gehad)? Hoe oud ben je?
ReagerenAnoniem3 juli 2018 om 11:11John (moderator)
3 juli 2018 om 11:19Heeft de huisarts een bloedonderzoek laten doen?
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Reagerenhio3 juli 2018 om 11:30Ja daar kwam niks uit.
bij de test scoor ik tegen stress aan. Maar ik ben er nu wel echt al 2 weken de hele tijd met bezig. maar ik kan toch niet van stress tintelingen en een doof gevoel krijgen? Ik ben heel erg bang voor een neurologisch problem. Maar het gekke hieraan vind ik weer dat de klachten zo snel komen een gaan, en op verschillende plaatsen in het lichaam. En dat ik bij wakker worden geen klachten heb..
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2018 om 11:50Onderschat niet wat stress of spanningen ( ook al ondervinden we dat zelf als “gezonde” spanning – of herkennen het niet meteen als stress/spanningen) allemaal kan doen.
Reageren
” Maar het gekke hieraan vind ik weer dat de klachten zo snel komen een gaan, en op verschillende plaatsen in het lichaam. En dat ik bij wakker worden geen klachten heb..” Bij een neurologisch probleem, zouden de klachten eigenlijk constant aanwezig moeten zijn en toch meer op een plek gericht.hio3 juli 2018 om 12:10Oke, denk je dat het verstandig is om naar een neuroloog te gaan?
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2018 om 12:18Dat zou je kunnen doen om een neurologische aandoening uit te sluiten.. overleg het met je huisarts
Reagerenhio3 juli 2018 om 13:03Hoe kan een neuroloog zoiets uitsluiten? dmv een mri?
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2018 om 13:48Daar zijn ook andere onderzoeken voor mogelijk. Een EMG bijvoorbeeld. Daarmee kan de zenuwgeleiding in spieren mee worden gecheckt
Reagerenhio3 juli 2018 om 14:06sluit je met een emg ook zaken als ALS/MS/etc uit?
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2018 om 14:10Daar is de MRI voor bedoeld
Reagerenhio3 juli 2018 om 14:15oke. dan hoop ik dat de neuroloog een MRI en EMG wil doen.
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2018 om 14:20Daar kun je om vragen….
Reagerenhio3 juli 2018 om 14:24wellicht zit er niks achter. maar van waar de puntjes?
Reageren