Zoeken Vraag het forum

Vergeetachtigheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • vikingator

Goeiendag iedereen,

Ik zit de laatste maanden met een probleem. Ik heb het gevoel dat ik “dommer” ben geworden.

Ik ben nu bijna 26 en heb sinds een paar maanden last van momenten waarbij ik na 2 seconden vergeten ben wat ik net wou doen. Ik weet dat iedereen dat heeft maar het komt heel frequent voor. Tot 10x per dag.

Daarnaast heb ik echt het gevoel dat ik dommer ben geworden. Ik ben van opleiding industrieel ingenieur en heb ook een een extra diploma bedrijfseconomie maar heb het gevoel dat ik niet meer helder kan nadenken over problemen. Dingen onthouden lukt me ook niet zo gemakkelijk. Ik heb mezelf nooit de slimste gevonden maar ik wordt er nu irritant van dat ik het gevoel heb dat ik dommer wordt.

Ik zie maar een paar mogelijkheden:

– Door alcoholgebruik? Ik ben iemand die tijdens ze studententijd wel graag iets dronk en nu nog altijd in het weekend. Daarbij had ik wel soms ‘zwarte’ gaten maar heb soms ook periodes waarbij ik 2 weken tot 2 maanden niet dronk. Ik drink niet meer dan andere van mijn vrienden dus zou dat raar vinden.

– Depressie?

– Een soort van jongerendementie?

– Iets anders neurologisch?

Iemand die met hetzelfde soort probleem zit?

dank bij voorbaat.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Niet iedereen reageert hetzelfde op overmatig drankgebruik….
    Heb je veel stress/spanningen? Game je veel?

Reageren
Reageer op: Vergeetachtigheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.