Zoeken Vraag het forum

Hersenbloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lonneke

Mijn vader heeft sinds 4 jaar last gehad van hartritmestoornissen in de boezem. Hiervoor de nodige medicijnen gekregen oa bètablokkers.
    Afgelopen september heeft hij een klein herseninfarct gehad waardoor hij afasie kreeg. Verdere controles in het ziekenhuis wezen uit dat hij ook stoornissen vertoonde in de hartkamer. Op 13 december 2017 is zijn medicatie weer aangepast en heeft hij hele hoge bloedverdunners voorgeschreven gekregen: lixiana 60 Mg.op eerste kerstdag werd mijn vader getroffen door een zware hersenbloeding en is hier helaas aan overleden. Nu is mijn vraag: is de kans op een hersenbloeding zoveel malen vergroot door die bloedverdunners? Heb ook het idee dat het ziekenhuis niet goed gecommuniceerd heeft, neuroloog en cardioloog.

Gr Lonneke

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Alsnog gecondoleerd met her verlies van je vader.
    ” Nu is mijn vraag: is de kans op een hersenbloeding zoveel malen vergroot door die bloedverdunners”. Nee eigenlijk niet. Een hersenbloeding wordt niet bloedverdunners veroorzaakt,

Reageren
    Lonneke

bedankt Tandor.

is het dan gewoon domme pech geweest?

zit met zoveel vragen waarom omdat het zo onverwachts en plotseling gebeurt is

Reageren
    John (moderator)

Het is natuurlijk moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Maar een hersenbloeding is heel vaak het gevolg van een aneurysma dat soms al vele jaren aanwezig kan zijn. het kan echter ook het gevolg zijn het herseninfarct. De hartklachten kunnen daar wel invloed op hebben gehad. Dus het kan een combinatie zijn van meerdere factoren die uiteindelijk de hersenbloeding kunnen hebben veroorzaakt.

Bij het plotseling overlijden van een dierbare, zitten we vooral vaak met onbegrip. We kunnen niet begrijpen dat iemand ons zo plotseling kan ontvallen. Vaak zien we de signalen niet of willen die niet zien omdat het om een dierbare gaat. Er waren  natuurlijk wel een aantal dingen waaruit af te leiden was dat het niet goed ging met je vader.

Ik denk dat je het toch moet zien als een samenloop van een aantal omstandigheden die tot de dood van je vader hebben geleid.  Dit was dan ook niet te voorkomen geweest.

Ik wens jou en je naasten heel veel sterkte met het verlies van jullie dierbare.

Reageren
Reageer op: Hersenbloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.