Zoeken Vraag het forum

vermoeid / band om hoofd / gevoelloze delen lichaam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Adam

Hallo allemaal!

Ik kamp al een jaar of drie met rare klachten die ik graag wil delen, hopende dat het mensen bekend voor komt en er misschien iets over kunnen zeggen:

Ik ben een man van 32 en leef erg gezond: sport veel, eet goed, slaap goed. Toch loop ik altijd rond met een gevoel van moeheid, zwaar hoofd, en zware ogen. Sinds kort mediteer ik en voel tijdens het mediteren dat mijn nek en gezicht ontzettend zwaar zijn (het schudden van mijn hoofd voelt zwaar) en voelt het alsof ik een ‘band of elastiek’ om mijn hoofd heb die voor een knellend gevoel en een bepaalde wrijving bij het bewegen zorgt.

Daarnaast heb ik nu driemaal (nu ook terwijl ik dit schrijf) een doof gevoel in mijn nek en rechter schouder gehad, dat uitstraalt naar mijn gezicht. De eerste keer dat ik dit had was een tweetal jaar geleden en de tweede keer was twee weken geleden. Wanneer ik knijp voel ik wel een pijnprikkel, maar het voelt erg doof en vaag. Dit gaat vanzelf weer over maar houdt wel even aan (min. een uur). Verder geen krachtverlies, maar het voelt niet goed. Hier ben ik voor naar de huisarts geweest en zij gaf aan dat dit wellicht een beknelde zenuw is, maar ik ben zelf bang voor MS o.i.d.

Ik hoop eerlijk gezegd dat dit bij iemand bekend voorkomt want het baat me wel zorgen. Ik ga morgenvroeg wederom naar de huisarts.

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    Adam

Daarnaast heb ik al een jaar of 10 last van glasvochttroebelingen.

Reageren
    John (moderator)

Met MS heeft dat  niets te maken. Daar passen de klachten echt niet bij. Wat doe je aan sport? Heb je veel stress/spanningen?

Reageren
    Adam

Bedankt voor je reactie.

Waarom zou het geen MS kunnen zijn?

Ik doe aan sportklimmen (dit al enkele weken niet gedaan, maar staat niet in verband met de klachten) en doe thuis oefeningen (push-ups, situps).

Stress? Heb niet een heel stressvol leven maar ben er wel gevoelig voor dus het zou onbewust klachten kunnen veroorzaken?

Reageren
    John (moderator)

Je klachten passen daar gewoon niet bij. Bovendien zou je dan niet zo actief meer kunnen zijn.

maar staat niet in verband met de klachten) en doe thuis oefeningen (push-ups, situps).  Ik zou er niet zo zeker van zijn dat er geen verband is. Het kan een vorm van overbelasting zijn.

Doe ook eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    BASJE

HALLO ADAM
    DOORDAT IK VRIJWEL DEZELFDE KLACHTEN ALS JIJ HEB EN IK NU OP GOOGLE ZOCHT WAT OF DIT NU KON ZIJN , GRAPJES ALS JE HEBT JE MUTS NOG OP , OF ER ZIT NOG EEN ELASTIEKJE OM JE HAAR KON IK EIGENLIJK NIET ZO WAARDEREN ,TERWIJL IK ALTIJD HUMORIST BEN , IK WAS NET ALS JIJ BANG DAT IK IETS ENGS HAD MAAR WAS TOCH ERG BLIJ DAT IK HET VOND OP INTERNET ,K WENS JE STERKTE EN IK GA NAAR DE HUISARTS EENS ZIEN EN HOREN WAT OF DIE TE ZEGGEN HEEFT
    VRIENDELIJKE GROETJES BASJE ?

Reageren
Reageer op: vermoeid / band om hoofd / gevoelloze delen lichaam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.