Zoeken Vraag het forum

Verergerende klachten hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo

Sinds 3 a 4 maanden heb ik veel last van hoofdpijn misselijkheid in vlagen en soms Braken.

Het word eigenlijk steeds erger. Ik ben ook super uitgeput.

Ik ben 6 weken geleden begonnen met sporten en ik dacht dat de klachten wel minder zouden worden als ik gezonder zou eten etc maar dat is niet het geval.

Ik kan me niet goed concentreren en voel me heel snel overprikkeld. Ik heb steeds meer moeite met dingen onthouden en kan soms amper op woorden komen. Ik heb gewoon het gevoel alsof ik dommer word.

Als ik iets lees dan begrijp ik het maar als ik het daarna aan iemand wil vertellen gaat dat bijna niet. Dan snap ik niet helemaal meer wat ik zeg.

Ik heb ook vaak het gevoel dat ik ga omvallen doordag ik me duizelig voel en een tinteling krijg in mijn benen.

Ik dacht eerst dat het gewoon stress was omdat er genoeg gaande is in mijn leven. Maar alles gaat nu al een tijd prima alleen mijn gezondheid lijkt achteruit te gaan.

Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts maar ik hoopte dat iemand deze klachten herkend.

Groetjes

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik dacht eerst dat het gewoon stress was omdat er genoeg gaande is in mijn leven. Maar alles gaat nu al een tijd prima alleen mijn gezondheid lijkt achteruit te gaan.  De belangrijkste stress kan dan wel weg zijn, maar dat wil niet zeggen dat dan ook meteen alle klachten moeten verdwijnen. het zouden toch stress gerelateerde klachten zijn

Reageren
    Anoniempje

Hallo,

Ja dat klopt, ik maakte me alleen zorgen omdat ik al jaren stress heb en nog nooit deze klachten heb gehad!

Dus ik snapte niet waar het opeens vandaan kon komen.

Reageren
    John (moderator)

Dat bouwt zich gedurende jaren op…totdat het emmertje vol is. Dan komen de klachten

Reageren
    Anoniempje

Wel heel vervelend. Maar heel erg bedankt!

Reageren
    Catootje

Mijn vraag is een beetje of je gezonde dingen eet of dat je een gezond voedingspatroon hebt. Het beste is om geraffineerde suikers zoveel mogelijk te vermijden, beter wat meer natuurlijke en complexe koolhydraten eten en door ze te combineren met wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels worden de suikers langzamer opgenomen. Een koekje of appel zonder iets van eiwit erbij kan, als je er gevoelig voor bent, trillerigheid geven en je energie omlaag brengen. Bij de ontbijt al zorgen voor voldoende eiwitten en wat gezonde vetten. Zelf kan ik niet zonder een schepje eiwitpoeder ’s ochtends; anders ben ik de hele dag slapjes. Wat mensen tegenwoordig soms doen is bijna alle koolhydraten schrappen maar dat vindt je lichaam niet fijn.
    Bij hoofdpijnklachten kunnen er ook voedselovergevoeligheden spelen, zoals tyraminerijke voeding, oa kaas en zuurdesembrood. Ook bepaalde kruiden en smaakversterker versterken de werking van stoffen als histamine en tyramine.
    Dan kan je nog wat tekorten hebben, allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3. Bij hoofdpijnklachten speelt vaak ook o.a. een magnesiumtekort. Bij slecht dingen kunnen onthouden zou dat kunnen wijzen op een tekort aan vitamine B. Zelf ben ik fan van de edelgistvlokken, waar, naast veel eiwitten, vitamine B ook mineralen als zink en chroom zitten. Chroom helpt je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
    Verder kan carnitine meer energie geven. Mocht je misschien weinig of geen vlees eten dan kan je snel een tekort aan die stof krijgen.
    En probeer verstandig te sporten, goeie warming up en niet overdrijven. Ook beter een sport die past bij jouw lichaam.

Reageren
    Anoniempje

Ik volg een low carb low fat high protein dieet. Sport 5x in de week en ik tel mijn macro’s zodat ik precies weet wat ik mag hebben en hoeveel.
    Suikers eet ik al een hele tijd niet meer. Verder heb ik lactose intolerantie dus ik eet eigenlijk ook geen kaas etc!
    Ik slik sinds 6 weken ook extra b12 en magnesieum calcium en zink.
    Ik probeer ong 5 tot 6 keer per dag kleine beetjes te eten!
    Voor zover ik weet is mijn voeding gezond ik krijg ook hulp van een voedingsdeskundige!

Reageren
    Catootje

Dan ben je al goed bezig.   Zijn wat algemene dingen en eigen ervaring die ik weet. Calcium samen met zink is niet zo geweldig omdat die twee een verbinding aangaan die niet goed wordt opgenomen.

Reageren
    Catootje

B12 werkt trouwens het beste samen met het hele B-complex. bij helpt een sterk B-complex in elk geval maar is persoonlijk wat je nodig hebt. Je zou een en ander kunnen laten uittesten wat je nodig hebt. Doe ik soms ook. Zo kwam iemand bij mij uit bij een natuurlijk middel voor de serotonineaanmaak. Een bloedtest zegt niet alles maar bijv touch for health, zoals die vrouw doet, wel.

Reageren
Reageer op: Verergerende klachten hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.