Wekenlang last van soort hoofdpijn

Dag allemaal,
    Ik ben 19 jaar en ik heb de laatste 6 weken een soort pijn. Het zit aan de rechterkant in mijn achterhoofd (tussen mijn nek en achterhoofd) . Het is een soort doffe pijn die zeer storend is. Mijn hele rechter hoofd voelt ook ietsjes anders (zwaarder ofzo). Dit is ontstaan nadat ik mij zorgen maakte over een presentatie die ik moest doen.

Ik ben ermee naar de huisarts geweest, want ik maakte mij er erg zorgen over. Ik moest een hoofdpijn dagboek bijhouden. Daaruit heeft hij geconstateerd dat het spanningshoofdpijn kan zijn.
    Ik heb inderdaad ook ontzettend veel stress met van alles. Voornamelijk dus de zorgen van die pijn wat als een soort cirkel werkt. Pijn>zorgen>stress>pijn>zorgen enz. Van de huisarts moet ik nog even afwachten tot de stress periode een beetje voorbij is. En kijken of ik er dan nog last van heb.

Toch na het bezoek maak ik mij nog steeds zorgen. Want het is geen spier die zeer doet, het is ook niet echte hoofdpijn. Het zit echt in mijn nek/achterhoofd. Ik kan ook nauwelijks uitleggen hoe de pijn is. Ik ga steeds meer denken dat het iets ernstigs is.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Ik denk dat het ook slim is om erbij te zeggen dat ik de hele dagen achter de computer zit. Ik let wel erg op mijn houding.
    Groetjes

Reageren

Alle factoren voor spanningshoofdpijn zijn dus aanwezig. Het heet ook spanningshoofdpijn en niet spanningsspierpijn.  Ik denk toch dat je klachten een gevolg zijn van spanning/stress en houding.(hele dagen achter de computer)

Reageren

Ik zie dat je op beide forums druk bent! Bedankt voor je reactie! Je reactie stelt me toch iets meer gerust.

Toch een vraagje? Komt het voor bij spanningshoofdpijn dat het aan één kant zit? Lees in alle gevallen dat het door het hele hoofd is

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Wekenlang last van soort hoofdpijn

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe