- Allergrietje12 september 2016 om 11:03
Ik heb al een aantal keer een bericht geplaatst, sorry voor het stalken maar ik heb zojuist via een goede bovenarm bloeddrukmeter mijn bloeddruk gemeten, nu zie ik een waarde en vraag mij af” Hoe is dit mogelijk? ” Ik ben bijna 24 jaar en heb een normaal gewicht, wellicht 2 kg boven het gemiddelde gewicht maar ik ben zeker niet te zwaar.
[attachment=5795]14349090_1284698464887433_522753593_n.jpg[/attachment]
Ik voel mij al weken erg moe , steeds nieuwe opgezette lymfeklieren zonder een duidelijke aanwezige infectie, witte bloedcellen in de urine zonder dat ik typische “blaasontsteking klachten heb” en mijn moeder zegt dat mijn gezicht vrij smal lijkt ze zijn. Ik heb overigens geen last van stress, geniet van de dingen die ik doe en slaap heerlijk! Ik begrijp hier alleen niks van, wat kan er aan de hand wezen? En is deze bloeddruk waarde een reden om naar de huisarts te gaan?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 september 2016 om 14:57Het is mogelijk dat je bloeddrukmeter niet goed werkt.
Reageren
Ga naar de huisarts en laat daar de bloeddruk controleren. Hij is wel aan de hoge kant.Anoniem12 september 2016 om 17:42Medisana bloeddrukmeters staan niet bekend als de meest betrouwbare bloeddrukmeters. Daar komt bij dat de juiste manier van bloeddruk meten nogal wat invloed heeft op de uitslag van de meting. Het moment heeft ook veel invloed.
Reageren
Ga naar de huisarts om een goede meting te laten doen, maar als je nergens last van hebt, waar hebben we het dan over?Allergrietje13 september 2016 om 21:14Mijn fout, ik had hem gisteren niet goed om haha. Gelukkig maar! Nu werkt hij goed, ik heb hem nog meegenomen naar de huisarts en de waardes van zijn apparaat en mijn apparaat komen exact overeen.
Maar nu zit ik wel met een vraag. Vandaag was mijn bloeddruk om en nabij de 120/89, prima! Maar nu was ik aan het eten en zoals af en toe gebeurt werd ik niet lekker. Ik heb veel allergieën en intoleranties dus het is voor mij bekend dat ik soms onverwachts toch nog slecht op een bepaald voedingsmiddel reageer. Nu pak ik uit nieuwsgierigheid de bloeddrukmeter om te kijken of er ook verschil in zit, en de waarde was nu 149/102 en een hartslag van 124. Een half uur later was de waarde nog ongeveer zo. Om nog te checken dat het apparaat geen “vals” hoge waarde aangeeft heb ik mijn moeder nog getest en bij haar gaf die wel een normale waarde aan.
Kan het zijn dat een intolerantie of allergie de bloeddruk doet verhogen na het eten van bepaalde voedingsmiddelen? Of zijn er andere mogelijke redenen dat een bloeddruk verhoogd word na voedsel-inname? Ik krijg nu een glucose onderzoek en nog een aantal andere onderzoeken. Vandaag had ik ook 2 stroopwafels gehad en werd ook na die 2 stroopwafels helemaal niet goed…
ReagerenJohn (moderator)
13 september 2016 om 22:17Afhankelijk van wat je meet, hoe je eet en hoeveel je eet, kan dat al invloed op je bloeddruk hebben . Je bloeddruk varieert de hele dag door. Je moet er voor waken dat je niet voortdurend je bloeddruk gaat meten. Want ook dat kan invloed op je bloeddruk hebben
Reageren