Zoeken Vraag het forum

Bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kiaraah

Hallo

Ik had even een kleine vraag. Ik heb al heel lang geen duizilig gevoel gehad en na gisteren weer wel. Heb mijn bloeddruk gemeten en die was 138 85. ( Normaal heb ik 121 70) dus ik dacht spanning vanavond weer proberen. Toen was het 133 90. Moet ik me nu zorgen gaan maken ?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is geen reden om bezorgd over te zijn.Je bloeddruk wisselt doorgaans de hele dag door. De bloeddruk is in ieder geval niet de oorzaak van de duizeligheid.

Reageren
    Kiaraah

Heb net even sochtends gemeten 147 /94. Of is dat omdat het sochtends is?

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud bne je?

Reageren
    Kiaraah

Drieëntwintig

Reageren
    John (moderator)

Dan is het toch niet zo vreemd hoor. Waarom meet je voortdurend je bloeddruk?

Reageren
    Kiaraah

Komt heel erg doordat mijn vader ook hoge bloeddruk heeft. Zit in de familie. Dus wil het graag voorkomen en op tijd zijn

Dat is de reden dat ik soms in tijden ga meteen om te kijken hoe het eruit ziet

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je beter niet doen. daar is geen reden voor. Het meten zelf en de spanning daarover, kan er al voor zorgen dat je bloeddruk hoger wordt.

Reageren
    Kiaraah

Wanneer moet ik het wel doen?. Of gewoon dat ding even weggooien hahaha

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft dat ding niet weg te gooien… Je moet alleen maar een keer meten als je echt klachten hebt.
    As je bovendruk boven 160 komt en je onderdruk boven 100, dan is je bloeddruk verhoogd. Als je dit een keer hebt, betekend dat nog niet meteen dat je dan ook “hoge bloeddruk” hebt, in de zin van een aandoening.

Reageren
    Kiaraah

Dankjewel tandor 🙂 nou weet ik wat ik wel en niet moet doen.

Mijn pa zegt dan tegen mij als je niet vertrouwd moet je naar de dokter gaan. Maar ik wil niet daar snel naar toe gaan omdat er verder niks met mij is… Dan kom ik voor niks zeg maar. Alleen omdat ik thuis gemeten heb van ja bloeddruk iets hoger .

Bedankt 🙂 fijne dag nog!

Reageren
    Catootje

Zorgen maken heeft niet zoveel zin. Beter is het om goed voor jezelf te zorgen. Bij hoge bloeddruk speelt je voedingspatroon een grote rol. Veel mensen ontwikkelen insulineresistentie door een onevenwichtig voedingspatroon. Ook spelen bij hoge bloeddruk tekorten aan allerlei voedingsstoffen een rol. En natuurlijk temperament.

Reageren
Reageer op: Bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.