- Kiaraah14 april 2018 om 09:00
Hallo
Ik had even een kleine vraag. Ik heb al heel lang geen duizilig gevoel gehad en na gisteren weer wel. Heb mijn bloeddruk gemeten en die was 138 85. ( Normaal heb ik 121 70) dus ik dacht spanning vanavond weer proberen. Toen was het 133 90. Moet ik me nu zorgen gaan maken ?
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 april 2018 om 09:06Dat is geen reden om bezorgd over te zijn.Je bloeddruk wisselt doorgaans de hele dag door. De bloeddruk is in ieder geval niet de oorzaak van de duizeligheid.
ReagerenKiaraah14 april 2018 om 09:23Heb net even sochtends gemeten 147 /94. Of is dat omdat het sochtends is?
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2018 om 09:29Hoe oud bne je?
ReagerenKiaraah14 april 2018 om 09:36Drieëntwintig
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2018 om 09:38Dan is het toch niet zo vreemd hoor. Waarom meet je voortdurend je bloeddruk?
ReagerenKiaraah14 april 2018 om 09:40Komt heel erg doordat mijn vader ook hoge bloeddruk heeft. Zit in de familie. Dus wil het graag voorkomen en op tijd zijn
Dat is de reden dat ik soms in tijden ga meteen om te kijken hoe het eruit ziet
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2018 om 09:42Dat kun je beter niet doen. daar is geen reden voor. Het meten zelf en de spanning daarover, kan er al voor zorgen dat je bloeddruk hoger wordt.
ReagerenKiaraah14 april 2018 om 09:47Wanneer moet ik het wel doen?. Of gewoon dat ding even weggooien hahaha
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2018 om 09:50Je hoeft dat ding niet weg te gooien… Je moet alleen maar een keer meten als je echt klachten hebt.
Reageren
As je bovendruk boven 160 komt en je onderdruk boven 100, dan is je bloeddruk verhoogd. Als je dit een keer hebt, betekend dat nog niet meteen dat je dan ook “hoge bloeddruk” hebt, in de zin van een aandoening.Kiaraah14 april 2018 om 09:59Dankjewel tandor 🙂 nou weet ik wat ik wel en niet moet doen.
Mijn pa zegt dan tegen mij als je niet vertrouwd moet je naar de dokter gaan. Maar ik wil niet daar snel naar toe gaan omdat er verder niks met mij is… Dan kom ik voor niks zeg maar. Alleen omdat ik thuis gemeten heb van ja bloeddruk iets hoger .
Bedankt 🙂 fijne dag nog!
ReagerenCatootje14 april 2018 om 15:50Zorgen maken heeft niet zoveel zin. Beter is het om goed voor jezelf te zorgen. Bij hoge bloeddruk speelt je voedingspatroon een grote rol. Veel mensen ontwikkelen insulineresistentie door een onevenwichtig voedingspatroon. Ook spelen bij hoge bloeddruk tekorten aan allerlei voedingsstoffen een rol. En natuurlijk temperament.
Reageren