Zoeken Vraag het forum

Bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik ben een meisje van 16 en heb overgewicht. Ik ben twee weken geleden naar de dokter geweest omdat ij dat dat ik hartkloppingen had, de dokter heeft alles gecontroleerd en mij bloeddruk was wat verhoogt en voor de rest was alles goed. Ik heb nu last van blauwe aderen op mijn lichaam ( ze zijn beter zichtbaar dan normaal maar doen geen pijn) vooral als ik me inspan. Ik werk sinds pas achter de kassa dus zit lang. Zou het hier aan liggen??

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen.
    Nou dus aan je gewicht gaan werken….dat je bloeddruk wat verhoogd is, is een waarschuwing.

Reageren
    Anoniem

Ben ik mee bezig ik drink bijna alleen wter en groene thee, ik snoep niet meer en eet kleinere porties. Alleen wil ik per dag een half uurtje fietsen alleen nog even een goede fiets regelen. Dankje voor het reageren

Reageren
    John (moderator)

Dan ben je in ieder geval goed bezig…alleen niet teveel groene thee drinken. Die is namelijk vochtafdrijvend. Je zou zo teveel vocht kunnen kwijtraken. Echt afvallen doe je daar namelijk niet van.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de tip, mn moeder vind dat ik iets te weinig eet, mijn moeder wilt ook een beetje afvallen maar gaat moeilijk met sporten want ze heeft een hernia. Daarom gaan we fietsen regelen want dat kan ze wel doen

Reageren
    John (moderator)

Je moet inderdaad opletten dat je niet te weinig eet, want dan van je heel even af om vervolgens weer bij te komen. Als je echt te weinig eet gaat je lichaam namelijk in de spaarstand. Dat werkt dan averechts.

Jullie zouden alle twee de [url=http://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/]eetmeter[/url] van het voedingscentrum kunnen gebruiken (gratis). Daarmee kun je namelijk precies zien of je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

Zelf heb je ongeveer 2200 Kcal nodig. Dat is de dagelijkse hoeveelheid die je lichaam nodig heeft om normaal te kunnen functioneren. Daar mag je dan 200 onder zitten om verantwoord en blijvend te kunnen afvallen.
    Voor je moeder zijn dat 2000 Kcal. Ook zij mag daar 200 onder zitten om af te vallen.

Reageren
    Anoniem

Hey ben ik weer, ben naar de dokter geweest omdat ik op mijn werk een paniek aanval kreeg omdat ik steeds aan die aderen dacht. Ik heb dat uitgelegd en die aderen laten zien, bleek niks aan de hand te zijn. En mijn bloed druk is 140/80 dus goed. Door te piekeren heb ik deze paniek aanval gekregen.

Nog bedankt voor het antwoorden

Reageren
    Wubje

Ik ben een man van 65.

Ik meet al een tijdje mijn bloeddruk ( 1jaar) en heb ook een korte tijd medicijnen genomen om de bloeddruk te verlagen. Ik werd draaierig van de medicijnen en ben weer gestopt.

Op dit moment is de bloeddruk 160/90

Moet ik wat doen qua medicatie?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou dat toch eerst even met de huisarts bespreken. Als je last had van de bijwerkingen, kan er wellicht een ander medicijn worden gekozen.

Reageren
Reageer op: Bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.