- Anoniem6 september 2016 om 10:09
Ik heb vaak 15-30 min dat ik denk dat mijn hart gaat stoppen ik heb dot ook in de klas soms erg angstig maar ik kan dan niet weg om even te liggen ofz maar waarom krijg ik dot gevoel ? Alsof ie elk moment rustig gaat stoppen ik heb verder geen klachten alleen dit gevoelik heb dit een paar keer per dag btw
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 september 2016 om 10:58Je krijgt dat gevoel omdat je er te veel mee bezig bent en er te veel op let
ReagerenAnoniem6 september 2016 om 11:25Als je hart er 15 minuten mee stopt ben je allang dood.
Reageren
Je hart stopt er niet zomaar mee, zeker niet op jouw leeftijd.
Hoe oud ben je precies? Man of vrouw?Anoniem6 september 2016 om 13:23Nee ik bedoel het lijkt alsof ie wilt gaan stoppen zo een soort raar gevoel inwendig maar dat is het ook alleen het gevoel maar hij klopt wel ik zeg ook niet dat ie stopt maar het gevoel kan dat met het hart te maken hebben man 21
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2016 om 13:44Doe eens de test op
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem6 september 2016 om 14:01Anoniem6 september 2016 om 14:15Ik heb al eens een keer een online test gedaan wat postief was maar zou dit gevoel door hyperventilatie kunnen? Mijn grootste angst is een hartstilstand ik ben daar heeel erg bang voor kan je hart gewoon zomaar stoppen zonder enige voortekenen ? Ik denk erg veel door de dag daar aan en ik krijg dat gevoel dan ook. Wat me nog banger maakt ik heb ook af en toe harde hartkloppingen op bepaalde momenten ook soms een ritme dat soms een beetje versnelt en zich weer herstelt naar langzamer stand als ik mijn hartslag meet. Ik heb allerlei klachten gehad waardoor ik dacht dat het klaar was en ook check ups voor mijn hart dokter vind niks maar mijn angst is erg groot en beinvloed mijn dag heel erg voor de afgelopen paar maanden ik ga binnenkort naar een psycholoog mischien dat dat helpt maar ik betwijfel het.
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2016 om 14:19Dat gevoel kan zeer zeker door hyperventilatie worden veroorzaakt.
Slechte nieuws: het is heel vervelend
Goede nieuws: volkomen onschuldig en niets om je zorgen over te maken.
Een psycholoog kan zeker helpen.Kijk hier welke klachten er door hyperventilatie kunnen ontstaan
Reageren
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html