- Ell29 augustus 2017 om 16:07
Hallo mensen,
ik heb een tijdje last van hartkloppingen. Het is niet op een specifiek moment. Ik ben gewoon aan het zitten en opeens viel ik mijn hart kloppen en lijkt het net of ik ga flauwvallen. Het gebeurd best vaak op een dag. Het gevoel is hetzelfde als het moment nadat je heel erg geschrokken bent. Als je je hart erg hoort bonzen. Heeft ieman ervaring of weet iemand wat het kan zijn?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2017 om 16:14Heb je last van stress of spanningen?
Reagerenell29 augustus 2017 om 16:15Nee
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2017 om 16:22Het is mogelijk dat je er te veel op let. Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenEll29 augustus 2017 om 16:51Ik heb de test gedaan en ik heb een score van 52. Ik weet alleen niet of het hyperventilatie is. Als ik diep inadem voel ik een soort kriebel en druk in het midden van mijn borstkas. Ik heb het gevoel nu al 2 uur. Wat kan ik doen????
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2017 om 17:19Met een score van 52 is dat wel zeker. Dat verklaart ook je klachten. Als je zo’n aanval krijgt, kun je de volgende ademhalingsoefening doen:
Adem 5 tellen rustig door je neus in, en 8 tellen rustig door getuite mond weer uit, en herhaal dit een aantal keren.
Reageren