- Anoniem22 juli 2016 om 18:21
Hallo,
Ik heb een erg serieus en beangstigend gevoel ik denk SERIEUS dat er wat mis is met mijn hart ofz Ook al heb ik een paar tests gedaan!
Ik heb De HELE dag door af en toe angstige gevoelens omdat mijn hart opeens zwak of die het gaat begeven erg Eng en het beinvloed veel van mijn leven ook heb ik vaak dat ik opeens denk dat mijn hart is gestopt uit het niets en dan moet ik uit de schrik meteen een polsslag voelen !
Ik heb dit een laatste paar weken best erg ik zit niet is een stressvole situatie ik ben juist nu op vakantie en ik ben hier erg bang daarom besloot ik om wat te posten voor hulp of andere mensen die het hebben kan het zijn dat dit tekens zijn dat er wat gaat gebeuren ? Een reactie stel ik zeer op prijs!
Mvg
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 juli 2016 om 18:28je hart zal het beslist niet zijn…
Reageren
Hoe oud ben je?
Heb je eerder wel een stressvolle tijd gehad?
doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem22 juli 2016 om 19:00Waaruit kunt u dat concluderen als ik vragen mag ?want ik ben er toch wel bang voor het is niet niks.
Reageren
Ik ben 19 jaar pas geworden en de laatste tijd krijg ik hiervan angst en stress ik kan het niet stoppen voor de rest stress ik me nergens over.Anoniem22 juli 2016 om 19:18Je schrijft dat je vaak het gevoel hebt gehad dat je hart ermee was gestopt.
Reageren
Al die keren had je ongelijk. Het is heel onwaarschijnlijk dat je hart er opeens mee stopt. De kans dat het hart te snel gaat slaan is vele malen groter, maar op je negentiende nog vrijwel nihil.
Als je hart soms een slag overslaat is dat ook normaal, dat gebeurt ook als iemand je laat schrikken.
Je moet er gewoon niet op letten, dat doe je in je slaap toch ook niet?
Als je hart problemen geeft, dan merk je dat meestal het eerste aan allerlei andere klachten die daar een gevolg van zijn.
Geloof me, mijn hart is wel heel zwak, maar zelfs ik maak me er totaal geen zorgen om dat t’ie er opeens mee stopt, wel dat t’ie te snel gaat slaan.Anoniem22 juli 2016 om 19:35Ja dat denk ik ook vaak maar toch vraag ik me af waar al die rare gevoelens vandaan komen en hoezo ik dat opeens denk alsof ie stopt of zwak aan voelt en slaat ik let wel erg veel op mijn hart maar dat is een automatisme (of hoe je dat schrijft) geworden ik probeer mezelf te helpen om er minder aan te denken maar als zo een gevoel komt dat verpest wel een beetje me dag (en dat zijn er behoorlijk wat ) ik zie wel hoe het loopt morgen enz bedankt voor jullie reacties ik waardeer het!
ReagerenAnoniem22 juli 2016 om 20:10Veel jongeren tussen de 15 en 20 hebben het gevoel dat ze hartproblemen hebben. Hoe meer ze erop letten des te angstiger ze worden. Ik heb dezelfde vraag al vaker zien langs komen deze week. Je bent echt niet de enige.
Reageren
In je pubertijd verandert je gehele hormoonhuishouding en daardoor kun je allerlei rare angsten en gevoelens ontwikkelen. Dat gaat vanzelf over naarmate je ouder wordt.Anoniem22 juli 2016 om 20:40Is wel een beetje fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ik hoop dat het in de toekomst beter zal gaan en ik er minder aandacht aan zal besteden maar voor nu is het wel moeilijk als Ik een erge aanval krijg of iets ergs voel dan maak ik wel een updatje nogmaals bedankt voor de reactie!
ReagerenAnoniem23 juli 2016 om 13:28Ik heb deze gevoelens ook gehad het is heel erg angstig en ik dacht ook aan rare dingen zoals straks wilt iemand mij vergiftigen of iets anders willen aan doen heb hier veel problemen mee gehad maar toen heb ik mezelf wat meer laten ontspannen angst stress en spanning gingen vanzelf weg. Dat is vreemd vond ik bad er twee weken last van ook hyperventilatie paniekaanvallen
ReagerenAnoniem23 juli 2016 om 14:05De mooiste tijd van mijn leven was tussen mijn 18de en 23ste.
Reageren
In die tijd was ik volmaakt gelukkig, maar bijna neurotisch bezig met de gedachte hoe ik zelfmoord zou moeten plegen. Daar was geen enkele reden toe. Toch bleef ik maar plannen hoe het te doen, bedenken of ik een afscheidsbrief moest schrijven en aan wie dan en wat zou er dan in die brief moeten komen te staan, wat er allemaal mis kon gaan bij een poging en hoe ik dat kon voorkomen. Die gedachten zijn vanzelf over gegaan en achteraf vond ik m ’n eigen gedachten compleet belachelijk. Het hoort gewoon bij het volwassen worden.