Home / Hart, bloed & bloedvaten / Druk op rechter en linker borst
Hallo allemaal,
Sinds een week heb ik last van een paniekerig gevoel; benauwdheid, druk op de rechter en linker borst en onrustig. Deze klachten doen zich niet continu voor, maar vooral als ik even aan het uitrusten ben. Dinsdag ben ik bij de dokter geweest, heeft hart, longen en bloeddruk gecontroleerd. Sinds vandaag heb ik af en toe last van mijn linker elleboog.
Momenteel zit ik in een drukke en stressvolle periode, en zit veel achter mijn bureau achter de computer, mogelijk zijn de klachten daar aan gerelateerd.
Hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien.
Groet!
Vergeten te vermelden: ik ben een student van 21 jaar oud 😉
Het kunnen inderdaad stress gerelateerde klachten zijn. Hyperventilatie bijvoorbeeld
doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest
Bedankt voor de reactie!
De test had ik al gedaan, maar uit de test blijkt niet dat ik hyperventilatie heb.
Heb overigens ook soms last van een opgeblazen gevoel in mijn buik. Al heb ik wel vaker last van mijn buik wanneer ik in een stressvolle periode zit.
Ik denk dat het toch allemaal stress gerelateerde klachten zijn
Probeer om het half uur even iets anders te gaan doen ook al is het maar 5 of 10 minuten. Uren achter elkaar dezelfe houding is ook slecht. Ik heb zelf ook veel last van stress en inderdaad ook veel last van steken/druk op of rond mijn borst.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Beweging en gezond eten is ook belangrijk.
- Joeri
Bedankt voor de reacties!
Vandaag de hele dag nergens last van gehad. Nu ik weer thuis ben na een lange dag en even op de bang lig, merk ik dat ik weer steken rond mijn borst krijg.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!