Zoeken Vraag het forum

steken op borstkas

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik ben een jongen 13 jaar en heb elke dag meerdere keren steken op mijn borst meestal duren ze 8 sec en zijn op mijn linkerborst maar soms ook rechts of aan de linker zijkant.
    dit is eigenlijks altijd als ik lig zit of ga slapen en nooit bij inspanning.
    ik ben vandaag al langs de dokter geweest die mijn verhaal aan hoorde en hij zei alleen maar spierpijn door groei(de groei klopt wel ben in 3 maanden 8 cm gegroeid)maar hij heeft geen eens naar mijn hart geluisterd soms worden de klachten erger als ik diep ademhaal maar meestal niet.
    ook straalt de pijn heel soms na 15 a 30 min heel even uit naar mijn linkerarm. ik krijg het heel soms dan ook heel benauwd
    weet iemand wat dit is?

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan met de groei te maken hebben. Of hyperventilatie. Dat is ook een mogelijkheid. Van je hart is het niet. Dieper ademhalen heeft daar dan namelijk geen invloed op. Bovendien komt het dan niet aan de rechterkant voor.

doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Maar alleen als de steek links zit wordt ik opeens heel slap niet zwartzien maar wel erg slap…
    En ik vindt het best raar dat de dokter alleen maar heeft gezegt; ‘dat komt door de groei’.
    Waarom luisterd hij dan niet even naar het hart ofzo?
    Zo kan je een patient toch ook niet gerust stellen.

Reageren
    John (moderator)

Hij luistert niet nar je hart omdat er niets met je hart aan de hand is.

Reageren
    Anoniem

Er zit op een van mijn ribben op de rug (de 1e van onder)aan de rechter kant een raar beweegbaar bultje dat een beetje zeer doet als ik er hard op druk(denk een vetbultje maar toch maar even vragen)
    Weet iemand wat dit is?

Reageren
    John (moderator)

Dat is zonder enig onderzoek niet te zeggen. Het zou een vetbultje kunnen zijn…

Reageren
    Anoniem

Ik heb trouwens al een paar zo’n bultje op de binnenkant van mijn arm maar ik heb naast deze 2 bultjes nog 1 ontdekt ter hoogtevan de bekken moet ik hiermee naar de dok?

Reageren
    John (moderator)

Als je er ongerust over bent ga dan naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik had deze avond een slap gevoel in linkerarm zonder reden…
    Ook voelde ik me erg slap en dat gevoel verdwee toen ik even liep en kwam weer toen ik ging zitten ook had ik laast van pijnscheuten in mijn rechter schouder wat ook een tijdje aanhield bij ademhalen.
    Ook de hele tij erg slap gevoel alsof ik ga flauwvallen alleen gevoel

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je toch vooral last hebt van stress en hyperventilatie.
    Ga maandag terug naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik heb soms een rare hoofd pijn in het hoofd…
    Maar nu heb ik een drukkend gevoel in het hoofd bij het bukken……….

Reageren
    John (moderator)

Maandag dan maar even naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies hetzelfde. Kan het iets ernstigs zijn?

Reageren
    John (moderator)

Logisch dat jij precies hetzelfde hebt…..je bent dezelfde persoon.
    Morgen even naar de dokter dus..

Het is niets ernstigs….misschien een bijholte ontsteking of gewoon stress

Reageren
    Anoniem

Ik zet nu even alle klachten op een rijtje.

-Bobbeltjes in rug(2)
    En in arm(1)
    -Hoofdpijnen meestal op achterhoofd aan de rechterkant of bij een van mijn slapen en soms ook wel achter mijn rechter wenkbrauw
    -Steken op linkerborst(soms rechts) verergert meestal bij inademen
    -vermoeidheid en soms ook een heel flauw gevoel
    -soms gevoel van boeren maar er komt niks uit waardoor een opgeblazen gevoel onstaat
    -Al lange tijd 1 opgezette amandel en soms erge keelpijn

Reageren
Reageer op: steken op borstkas
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.