- Anoniem11 december 2014 om 08:32
Paula,
Ik heb zo’n beetje alles geprobeerd wat er te vinden was als alternatief voor medicijnen, en niets hielp.
Wat wel hielp was Sportvasten, dit is een kuur van 10 dagen waarbij je behoorlijk wat afvalt en niet veel mag eten. Na deze tien dagen mag je weer ‘gewoon’ eten, dat wil zeggen weinig koolhydraten, 1 keer per dag.
Dit ging ongeveer een jaar goed maar door onregelmatig werk en veel reizen ging dat eetpatroon toch weer verslappen.
Ik zit nu aan de medicatie, Hydrochloortyiazde 25 mg en als dit niet genoeg helpt moet ik er bisoprolol erbij nemen maar dit wil ik liever niet.
Ik ben nu wel aan het proberen of het ook met de voeding te maken heeft, ik ben nu een week bezig met de medicatie, de bloeddruk is wel gezakt maar nog niet genoeg en niet stabiel.
Met het sportvasten zakte mijn bloeddruk al na 3 of 4 dagen en dan ben je nog niet eens zoveel afgevallen.
Vandaag ben ik begonnen met alleen verse producten te eten, veel fruit en groente, geen suikers en niks uit verpakkingen met E nummers ed, dit wil ik 3 dagen proberen en kijken wat dit doet met mijn bloeddruk, en veel bewegen natuurlijk.
Kijk maar eens op de site, http://www.sportvasten.nl. Het is zwaar maar wel te doen.Groeten Roel