- Anoniem6 augustus 2014 om 13:07
Beste :
ik gebruik lange tijd een laxeermiddel(nourilax)ik slik nu 18 Tabletten 5mg per keer. niet dagelijks maar onder de dag
en ik heb een laag bloeddruk van 105/70.
Ik voel me de heel tijd duizelig , moe en moeilijk ademen.
Ik kan niet stoppen mee, omdat ik heb urineverlies probleem .
Wat is de vervolg van lang duren laxeermiddelen gebruiken ,kan ik nu mee stoppen of Het is te laat.want ik gebruiken nu ongeveer 3 maanden .
Graag antwoord hier op.
alvast bedankt.
vriendelijke groet3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2014 om 15:45Waarom gebruik je de laxeermiddelen?
Wat is je leeftijd, je lengte en gewicht?Gezien de bloeddruk en de andere klachten, wordt het hoogste tijd om met de laxeermiddelen te stoppen en naar je huisarts te gaan.
ReagerenAnoniem6 augustus 2014 om 17:58beste Tandor :
Reageren
bedankt voor uw reactie
mijn leeftijd is 48 ,mijn lengte is 158 ,en mijn gewicht is 46 kg.
ik gebruik laxeermiddelen omdat ik heb last van urineverlies.
als ik gebruik de laxeermiddelen hoef ik niet naar de toilet en blijf ik droog .
vriendelijke groetJohn (moderator)
6 augustus 2014 om 19:29Ja maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn. Daar zijn die pillen toch niet voor. En al helemaal niet in die hoeveelheden. Geen wonder dat je bloeddruk zo laag is en je je ellendig voelt. Hier wordt je dus doodziek van.
Ga naar je huisarts. Die kan je een middel voorschrijven tegen dat urineverlies. Stop in ieder geval met die laxeermiddelen. De hele vochtbalans van je lichaam raakt compleet verstoord. Bovendien loop je het risico dat je darmen dadelijk helemaal niet meer werken. Bovendien heb je ook nog ondergewicht. Niet veel maar toch. Je brengt je gezondheid ernstig in gevaar.
Reageren