Zoeken Vraag het forum

lage bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • marja

Hallo,

Ik ben vorige week flauw gevallen terwijl ik werkte. Had twee hele blauwe knieen, hechting in mijn kin, hele pijnlijke kaak en twee kiezen waren gebroken, waar ik nu tijdelijk 2 noodvullingen heb. De arts denkt dat het ligt aan een te lage bloeddruk in combinatie met warmte. Het rare is dat ik niks voelde aankomen. Zag geen sterretjes, had geen raar gevoel. Had ervoor gegeten en gedronken. Heb geen stress. Nu voel ik me echter wel heel erg moe. Nu is de vraag hoe krijg ik mijn bloeddruk omhoog en kan ik dit voorkomen??
    groetjes

1 reactie
    Reageren
    Lodewijk van A.

Voor een behandeling kan worden gestart dient een diagnose gesteld te worden.

Is hypotensie de oorzaak van uw flauwvallen? Wat is de oorxaak van de hypotensie?

Pas dan kunt u een behandeling starten.

Vreemd dat de huisarts geen uitsluitsel geeft en geen nader onderzoek instelt naar de oorzaak van het ‘flauwvallen’. Flauwvallen geeft zelden ernstige klachten als gebroken kiezen. Bij flauwvallen zakt de persoon welsiwaar ineens, maar toch geleidelijk in elkaar, waardoor de schade zelden groot is.
    Daarbij komt dat flauwvallen zich kenmerkt door het wél voelen aankomen. Dat is bij u niet het geval.

Er lijkt een duidelijke indicatie te zijn voor aanvullend internistisch en neurologisch onderzoek.

Mijn advies: ga terug naar uw huisarts.

Reageren
Reageer op: lage bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.