- anoniem1 mei 2017 om 13:38
ik heb al paar dagen klachten zoals duizeligheid en vermoeidheid ik dacht zelf dat het door stress en hyperventilatie te maken heeft maar omdat het al paar dagen aanhoud ben ik maar vanochtend naar de huisarts geweest en die zei gelijk het komt door stress en het beste oplossing is om met iemand erover te praten en die bleef maar over angst en stress praten maar alsnog wou ik een lichaamelijk onderzoek zo heeft ie mijn zuurstof gemeten 100 hartslag 92 en mijn bloeddruk was 95/70 ik schrok ervan want ik had hem juist hoger verwacht vooral omdat ik zo zenuwachtig was als je stress hebt of angst heb je toch eerder een hoge bloedruk en niet een lage ? en dat ik al paar dagen duizelig ben zou ook wel met mijn bloeddruk te maken hebben neem ik aan? ik heb vaker mijn bloeddruk gemeten en die was bijna altijd rond de 130/80 mijn huisarts zei dat een lage bloeddruk juist goed is en zo ben ik naar huis gestuurd maar ik wil toch graag weten of je door stress of angst ook een lage bloeddruk kan hebben en wat ik kan doen tegen die duizeligheid
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 mei 2017 om 17:13Van lage bloeddruk is pas sprake als die onder 90/60 komt. Dus je bloeddruk is op zich niet zo’n probleem.
Maar stress en hyperventilatie zou best wel kunnen. Ook als dat langer aanhoudt. Hyperventilatie kan chronisch worden.
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenCatootje2 mei 2017 om 10:01Bij duizeligheid en vermoeidheid kan je dagelijkse voeding een rol spelen. Veel mensen eten teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers. Daardoor kan je bloedsuikerspiegel gaan schommelen, wat voor allerlei klachten kan zorgen. Beter wat meer complexe koolhydraten en combineren met wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Bij een lage bloeddruk kan bepaalde voeding helpen, zoals bietensap, ginseng en rozemarijn.
Ook klachten als duizeligheid en vermoeidheid kunnen er ook tekorten spelen aan allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Magnesium werkt ook regulerend op je bloeddruk. Ook zou een tekort aan vitamine B12 spelen. B12 wel beter in combinatie met het hele B-complex. Vaak kan er een combinatie zijn van (lichte) bloedarmoede en lage bloeddruk. Bij elke lichamelijke klacht spelen ook emotionele factoren.
Reageren