- Anoniem5 juli 2014 om 10:27
Hallo, Ik ben Nick, net 20 jaar.
Nu had ik 2 dagen geleden tijdens een inspanning opeens pijn aan mijn hart! Nooit eerder gehad. Ik moet zeggen dat ik niet erg gezond leef; niet veel lichaamsbeweging en een hamburger gaat er altijd wel in.
Maar desondanks vind ik sportspelen wel leuk en kan ik aardig meedoen met mijn conditie. Ik ben ook meer naar de tengere kant dan overgewicht.Ik tennis ook elke week 1 uur, en de vorige keer dat ik tennisde had ik geen klachten. Het lijkt net of dit van de ene op de andere dag begon.
Ik heb de symptonen opgezocht op internet en die zijn vergelijkbaar met wat ik veronderstel; pijn in hart bij inspanning, lichte vage “pijn” in linkerbovenarm.
Maar dan toch, op 20 jarige leeftijd (ik rook niet), al Angina Pectoris, dat is een beetje raar voor mijn ogen, wie kan mij helpen?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juli 2014 om 13:06Angina Pectoris lijkt me niet zo voor de hand liggend. Ook al lijken de klachten erop. Ga naar je huisarts en laat even een ECG maken.
ReagerenAnoniem5 juli 2014 om 13:14Aha okay, ik ben in ieder geval een beetje gerust gesteld, ik zal je advies opvolgen. Dank voor het antwoorden.
ReagerenAnoniem7 juli 2014 om 14:01Mag ik vragen waarom het niet zo voor de hand liggend is? alvast bedankt!
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2014 om 14:41Omdat de klachten bij een angina pectoris niet alleen maar ontstaan bij inspanning en ook niet zomaar weggaan, maar aanwezig blijven.
Reageren