Te veel ijzer in bloed

Ik heb juist een onderzoek laten doen door mijn huisarts, en op het document staat ferritine waarden

24,0-336,0 wat betekend dat juist, wat is de normale waarden, en hoeveel zit ik te hoog, en wat kan ik er eventueel aan doen, waar moet ik op letten, en in welke voeding zit veel ijzer

Reageren

De waarden die je opgeeft zijn de referentie waarden.
    Wat was de gemeten waarde in je bloed?
    Hoe oud ben je?
    Ben je man of vrouw?

Reageren

Ik ben 75 jaar , en man, en hier staat op het document van het onderzoek ferritine
    447 pg/L 24,0 - 336,0

Reageren

Dat is dan inderdaad een hoge waarde. De bovenwaarde van 336 wordt dus overschreden. Heeft de huisarts ook gesproken over een oorzaak hiervan?

Reageren

Neen daar is niet over door gepraat, maar dat is juist mijn vraag, hoe komt het, en wat kan de oorzaak zijn, en zijn er middelen om die lager te krijgen, heel graag u antwoord

Reageren

Daar kan ik helaas ook geen antwoord opgeven. Er zal eerst vast moeten worden gesteld waardoor het gehalte zo hoog is. Dan kan er worden gekeken of en wat er aan te doen is. Er meerdere oorzaken zijn. Als je er klachten van hebt zou ik adviseren om terug te gaan naar de huisarts en de vragen aan hem/haar voor te leggen.

Reageren

Mijn waarde vam ijzer is 678 veel te hoog ik maak me zorgen

finsdag afspraak bij de huisarts

Reageren

Wie kan advies geven

om goed voor bereid het gedprrk aan te gaan met mijn huis arts

ijzer gehalte is 678

Reageren

Er zal in ieder geval onderzoek gedaan moeten worden, waarom je ijzer zo hoog is. Dring dus aan op verder onderzoek bij de huisarts, als hij/zij daar zelf niet mee komt.

Reageren

mijn waarde is 352  moet dit naar beneden

Reageren

Er zou gekeken moeten worden waarom de waarde zo hoog is

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Te veel ijzer in bloed

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe