- Anoniem4 december 2013 om 11:30
Hoort het tot het takenpakket van een huisarts
om zelf (ev. via de assistent)een hartfilmpje te maken of kan hij/zij je daarvoor gewoon doorsturen naar een ziekenhuis? Waarna je de rekening van het ziekenhuis zelf mag/moet betalen via het eigen risico.5 reactiesReagerenTandor14 december 2013 om 18:38Het maken van een hartfilmpje (ECG) behoort tegenwoordig ook tot het pakket van de huisarts en kan dus door hem/haar worden uitgevoerd.
Reageren
Uiteraard kan hij/zij je ook doorsturen.Anoniem5 december 2013 om 23:47Maar als de huisarts je doorstuurt is hij/zij dan niet kosten opdrijvend bezig? Het ziekenhuis is duurder (daarom is het een taak van de huisarts geworden), en de rekening wordt door je eigen risico, dus door jezelf, betaald. Als de huisarts het doet is dat niet het geval.
ReagerenTandor16 december 2013 om 00:04[quote]Als de huisarts het doet is dat niet het geval.[/quote]
Ik ben er niet zeker of dat zo is. Dit zijn ook handelingen die door de huisarts afzonderlijk gedeclareerd worden. Ik weet nog niet zo zeker of dat niet van je eigen risico afgaat.Er kan een reden voor zijn dat de huisarts je doorstuurt naar het ziekenhuis. Ik kan me niet voorstellen dat een huisarts dat doet om de kosten op te drijven. Hij/zij wordt er namelijk niet beter van.
ReagerenAnoniem7 december 2013 om 22:47Het hartfilm-apparaat was stuk (al meer dan een jaar trouwens).Het gebeurt natuurlijk niet om de kosten op te drijven maar door zo te handelen worden de kosten toch hoger? En wie betaalt dat uiteindelijk?
ReagerenTandor17 december 2013 om 23:27Wij met z´n allen natuurlijk. Zoals altijd. Maar er zijn ergere dingen die meer kosten. En ook daar betalen wij met z´n allen de rekening voor.
Reageren