Zoeken Vraag het forum

hartfilmpje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • amber

Hoi allemaal,

vrijdag ben ik naar de HA geweest omdat ik me niet goed voelde (misselijkheid). Hij deed een algemene controle, waaronder ook het opmeten van mijn hartslag. ik was alleen erg nerveus voor de afspraak en had daardoor een erg hoge hartslag (zelfs tegen de 130). Ik heb uitgelegd dat dat dus daardoor kwam maar ik was bij een andere HA en hij nam alles wat ik zei heel serieus en liet ook direct andere onderzoekjes doen om te weten wat me mankeerde (bleek achteraf niks ernstigs te zijn, gewoon een virus dat de misselijkheid veroorzaakte). Dat is heel fijn natuurlijk (mijn eigen HA maakt zich nooit zo snel druk) maar ik heb nog nooit last gehad  van mijn hart.

Ondanks dat ik zei dat het daardoor dus kwam wimpelde hij dat maar weg en zei dat ik ook maar goed een ECG kon laten maken. ik weet dat ik voor dat onderzoek ook weer zenuwachtig zal zijn en dus weer een hogere hartslag zal hebben (wat precies de reden is waar ze dus naar willen kijken) en dat ze dan dus denken dat er inderdaad iets mis is terwijl het de zenuwen zijn. thuis valt mijn hartslag binnen de normale waarden van 60 en 100 en ik heb nog nooit klachten ervaren aan mijn hart. ik maak me nu al een dag of twee zorgen en ik ga dingen op internet lezen puur omdat de HA een hartfilmpje wil maken terwijl ik nergens last van heb (en het lijkt me juist normaal dat mijn hartslag omhoog gaat als ik zenuwachtig ben)

wat moet ik doen? Doen wat HA zegt of me niet gek laten maken?

alvast dank

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Een ECG kan niet zoveel kwaad hoor, ik zou er altijd voor kiezen om het te laten maken.
    Je hart klopt normaal gesproken niet zo snel in de rust. Normale waarden liggen tussen de 60-80 slagen.

Het geeft de arts meer duidelijkheid en voor jezelf is het ook fijn om te weten.

Reageren
    amber

Dankjewel voor de reactie.

Mijn hartslag in rust is op dit moment (zoals gewoonlijk) 76 daarom maak ik mezelf niet zo zorgen want hij gaat alleen omhoog als ik me inspan of nerveus ben

Reageren
    Anoniem

Ik heb zelf binnenkort een echo van het hart en heb zelf ook nooit klachten gehad.

Reageren
    amber

Oke, dan is het misschien het beste om toch langs te gaan.

Is het abnormaal om een hartslag van max. tegen de 130 te hebben als je zenuwachtig bent?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat is niet zo heel vreemd

Reageren
Reageer op: hartfilmpje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.