Home / Hart, bloed & bloedvaten / pijn op borst, benen armen. licht in hoofd.. stress?
Beste,
Sinds een maand of 6 last van onverklaarbare klachten. Zo heb ik vaak steekjes achter mijn middenrif(plek van mijn hart)
Ook heb ik vaak erg pijnlijke benen en armen, het zijn altijd steekjes niet op vaste plaatsen maar overal een beetje. Ik heb de pijn eigenlijk alleen in rust, wat een opvallend gegeven is en waardoor veel opties wegvallen.
Wel is dit laatste halfjaar min of meer stressvol voor me geweest, maar zou je hier echt die steken van kunnen krijgen? (vind buik/hoofd pijn logischer)
Ook ben ik constant licht in mijn hoofd. Dit heb ik in zowel beweging als rust..
Dokter kan niks vinden, verschillende testen gehad alles ziet er goed uit. Eet regelmatig, rook niet en drink in het weekend 1 avond.
Ik blijf, ondanks dat ik eigenlijk niks meer kan mankeren met wat er allemaal onderzocht is, erg bang voor deze rare klachten. Herkent iemand dit of een mogelijke oorzaak dat stress deze klachten kan veroorzaken?
Stress kan veel vervelende symptomen met zich meebrengen.
o.a. hyperventilatie.
Kijk eens op onderstaande link maar eens naar de klachten
Absoluut stress 🙂 Precies die steken middenriff en licht in het hoofd en steken borst en overal in je lichaam is precies het symptoon van stress. Iets ernstigers zal altijd op eenzelfde plek en niet steeds wisselend aanwezig zijn! Waarschijnlijk heeft jou HA dit ook aan jou verteld.
R.
Ik heb dit ook ben zelf veel jonger dan jij, mijn klachten lijken op angstaanvallen en hyperventilatie. Hartkloppingen, steken in het hart, pijn aan rug en nek, tintelingen, hoge ademhaling en duizeligheid. En vooal ook maagpijn. Ben zelf ook heel bang, ik heb het al een paar maanden. Weet niet hoe ik van deze angst af kom
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!