Zoeken Vraag het forum

Al twee weken overslaan van het hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • L. Bot

Hallo, ik heb nu zo’n twee weken last van een overslaand hart, niet continue, maar opvallend is dat het in beweging meer is dan in rust toestand.
    Ik heb een aangeboren hartafwijking, en mn hart doet het sindsdien altijd prima (ruim) 2o jaar inmiddels, ik rook wel, en drink ook alcohol, ook vorige week vrijdag onze familie hond in laten slapen, die was op en oud. Dat heeft ook een beste in pack ‘ gemaakt, hieperventileren soms en ook veel emoties.
    Ook ben ik van 30 miligram naar 20 miligram Seroxat gegaan (antidepressiva,) sinds nu ruim 2 weken..
    Toch maak ik me wel zorgen om dat overslaan, hoewel de huisarts vorige week zei, dat ie niks kon vinden en dat het goed zit, bloeddruk 70/120,
    Heeft iemand tips of ervaringen? Mvg L. Bot

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het “overslaan” van je hart hoeft niet meteen zichtbaar te zijn in je bloeddruk.
    Als ik je verhaal lees en het feit dat je seroxat gebruikt en daarmee hebt geminderd, is het heel goed mogelijk dat je klachten door spanningen worden veroorzaakt. Je schrijft zelf al dat je last hebt van hyperventileren en emoties.

Wat is je geboren hartafwijking en voor welke aandoening gebruik je de seroxat?

Reageren
    John (moderator)

“geboren” moet dus aangeboren zijn.

Reageren
    KLGGG

Hoi. heb ik ook soms is stress zegt de dokter

Reageren
    L. Bot

Tetralogie van Fallot, en heb de seroxat om de scherpe randjes wat te dempen, en voor lichte angst en spanning

Reageren
    John (moderator)

Bij Tetralogie van Fallot is bekend dat patiënten een verhoogd risico op hartritme stoornissen hebben. Misschien is het dan toch raadzaam om de cardioloog te raadplegen al is het maar voor de zekerheid.

Reageren
    L. Bot

Bedankt voor je bericht, zal ik overwegen, hoewel ik vanavond nog een arts aan de lijn gekregen had, die uit m’n verhaal opmerkte, dat ik nu nog niet zou moeten minderen met m’n medicatie, in ieder geval bedankt!

Reageren
Reageer op: Al twee weken overslaan van het hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.