- L. Bot13 augustus 2013 om 15:51
Hallo, ik heb nu zo’n twee weken last van een overslaand hart, niet continue, maar opvallend is dat het in beweging meer is dan in rust toestand.
Ik heb een aangeboren hartafwijking, en mn hart doet het sindsdien altijd prima (ruim) 2o jaar inmiddels, ik rook wel, en drink ook alcohol, ook vorige week vrijdag onze familie hond in laten slapen, die was op en oud. Dat heeft ook een beste in pack ‘ gemaakt, hieperventileren soms en ook veel emoties.
Ook ben ik van 30 miligram naar 20 miligram Seroxat gegaan (antidepressiva,) sinds nu ruim 2 weken..
Toch maak ik me wel zorgen om dat overslaan, hoewel de huisarts vorige week zei, dat ie niks kon vinden en dat het goed zit, bloeddruk 70/120,
Heeft iemand tips of ervaringen? Mvg L. Bot6 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2013 om 17:13Het “overslaan” van je hart hoeft niet meteen zichtbaar te zijn in je bloeddruk.
Als ik je verhaal lees en het feit dat je seroxat gebruikt en daarmee hebt geminderd, is het heel goed mogelijk dat je klachten door spanningen worden veroorzaakt. Je schrijft zelf al dat je last hebt van hyperventileren en emoties.Wat is je geboren hartafwijking en voor welke aandoening gebruik je de seroxat?
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2013 om 17:14“geboren” moet dus aangeboren zijn.
ReagerenKLGGG13 augustus 2013 om 18:23Hoi. heb ik ook soms is stress zegt de dokter
ReagerenL. Bot13 augustus 2013 om 18:51Tetralogie van Fallot, en heb de seroxat om de scherpe randjes wat te dempen, en voor lichte angst en spanning
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2013 om 19:01Bij Tetralogie van Fallot is bekend dat patiënten een verhoogd risico op hartritme stoornissen hebben. Misschien is het dan toch raadzaam om de cardioloog te raadplegen al is het maar voor de zekerheid.
ReagerenL. Bot13 augustus 2013 om 21:05Bedankt voor je bericht, zal ik overwegen, hoewel ik vanavond nog een arts aan de lijn gekregen had, die uit m’n verhaal opmerkte, dat ik nu nog niet zou moeten minderen met m’n medicatie, in ieder geval bedankt!
Reageren