Zoeken Vraag het forum

na 3 weken nog steeds hartkloppingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mr.B.

Beste allen,

Ik poste hier een aantal weken geleden al over hartkloppingen. Ik ben twee weken kortademig, vergeetachtig en grieperig geweest. Had tevens ook een beetje keelpijn. Al die klachten zijn nu dus verdwenen, maar de hartkloppingen zijn gebleven. Ik heb er elke nacht last van. De intensiteit is wel minder dan in het begin, maar het lijkt nu niet verder af te nemen.

Bij de dokter geweest:<b> </b>bloeddruk/hartslag/zuurstofgehalte en ECG waren in orde. Op zich logisch, want ik heb alleen ’s nachts last van die hartkloppingen.

Bloedwaardes: waren goed, behalve een licht verhoogde gamma-gt. Weet niet exact waar ik allemaal op getest ben. (het waren 4 buisjes).

Alcohol ben ik even mee gestopt. Behalve met oud & nieuw en eerste kerstdag. Dat heb ik gematigd op 5 bier. Ik weet het, dat is eigenlijk al te veel. Maarja, het was zo ontzettend gezellig. Het heeft de hartkloppingen niet verergerd trouwens. Ook niet op dezelfde avond.

Verder heb ik veel buiten gewandeld en gefietst. Let op mijn fruit en drink genoeg water.

Hoe zit het nu:

Ik ga liggen en voel dat me hart na verloop van tijd gaat stuwen. Soms gebeurt dat niet, soms wel. Dan komt de volgende fase: elke keer als ik bijna in slaap val dan schiet mij hartslag omhoog. Ik moet dan weer tot rust komen. Hartslag daalt wel wat, maar stuwen blijft. Ik val dan in slaap en wordt meestal rond 5 uur wakker, ik herinner mijn droom dan goed. Ik word wakker van een hoge hartslag. Opnieuw kom ik tot rust en val weer in slaap, ook hier blijft mijn  hart stuwen. Pas tegen de ochtend rond 8 uur is mijn hart rustiger. Eenmaal opgestaan heb ik nergens meer last van.

Ik kan tevens niet meer op mijn linkerzij liggen. Dat kon ik vroeger wel. Bij het stuwen voel ik soms mijn hele lichaam trillen. In paniek raken doe ik niet meer, want ervaar geen pijn op de borst of benauwdheid en ben gerustgesteld door de ECG. Ik heb van alles geprobeerd qua ademhaling, van een zakje tot een ballon tot persen.

Nieuw symptoom sinds drie dagen: Gevoelige dikke darm, veel lucht en soms natte ontlasting. Wel normaal van kleur, geen bloed, niet vet.

20e moet ik opnieuw bloedprikken, maar ik word ongeduldig. Mijn dokter zij dat ik het even aan moest kijken.

Jullie nog ideeën?

Ik word er langzamerhand gek van en kijk tegen het slapen op.

1 reactie
    Reageren
    Mr.B.

Correctie: ik heb het al ruim 4 weken.

Reageren
Reageer op: na 3 weken nog steeds hartkloppingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.