Zoeken Vraag het forum

eerst aortadissectie b plus a

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • plop

aortadissectie, ik had er nog nooit van gehoord,totdat mijn moeder 78 jaar altijd gezond en zelfstandig, 5 weken terug lekker in de tuin bezig was, en toen hevige pijn kreeg in haar rug,
    kon zelf nog de huisarts bellen,en uitleggen hoe of wat, en deze had na enkele aanwijzingen van haar al door wat het waarschijnlijk was, en stond binnen enkele minuten op de stoep, en had al een ambulance laten komen ook,
    eenmaal in het ziekenhuis,na onderzoeken,en scan was de uitslag dissectie b, veel te hoge bloeddruk,de behandeling in het ziekenhuis ging erg moeilijk, kreeg daarbij een longontsteking,een klaplong en een nierbekken ontsteking,en de bloeddruk kregen ze moeilijk onder controle, in de 1e 2 weken, kreeg ze nog 3 keer een dissectie b,maar langszaam aan sloeg de behandeling aan en ging het iets beter dachten ze,
    maar weer kreeg ze heftige pijn in haar rug en borst,
    weer onderzoeken gedaan,scan gemaakt maar de disscetie,s b zagen er goed uit en er was genezing,
    maar de pijn kwam steeds weer terug,
    uiteindelijk hebben ze weer een scan gemaakt van top tot teen, en de scan uitgebreid bestudeerd, uitslag ervan was, ook een dissectie a was er opgetreden,

daar moest meteen wat aangedaan worden, en met een operatie, die gezien de leeftijd en zwakheid erg risico vol zou zijn, temeer dat ze via de rug bij de ruggewervel/merg moesten zijn en de kans op een dwarslesie erg groot zou zijn, of andere complicatie
    toch heeft ze zelf besloten om de operatie aan te durven, want ze roept altijd dat ze 100 wil worden,
    na de operatie, was het afwachten hoe het zou uitpakken, gelukkig is alles goed gegaan,en geen complicatie,s opgetreden,en het herstel ging voorspoedig,wel erg moe,en zwak, maar 10 dagen na de operatie mocht ze weer naar huis toe, het herstel zal thuis nog wel enige tijd in beslag nemen,en ze beseft ook dat ze niet alles meer kan doen als ervoor, maar ziet het positief in,en ze zegt nu alweer op naar de 100
    wat kunnen mensen toch positief in het leven staan

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bewonderenswaardig soms. Ik heb er ook zo een!
    Ik wens je moeder veel beterschap toe.

Menigeen zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen.

Reageren
    Marcel

Hoi Hoi,

Mijn naam is Marcel en heb een aortadessektie B. Ik vindt het moeilijk om alle veranderingen te aanvaarden.
    Ik heb op facebook een site aangemaakt speciaal voor mensen die direct of indirect met een aortadessektie te maken hebben.
    Daarnaast kunnen we daar ervaringen uitwisselen of vragen neerleggen. Dit alles om toch ergens je verhaal te doen en gehoord te worden.
    Ik hoop je daar welkom te mogen heten…..

Met vriendelijk groet,
    Marcel

https://www.facebook.com/aortadessektie.aenb

Reageren
Reageer op: eerst aortadissectie b plus a
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.