- Peter14 februari 2013 om 10:43
Hallo iedereen,
Al enige tijd heb ik last van periodes waarin ik mij regelmatig onwel voel. Soms gaat dit gepaard met pijn op de borst, maar regelmatig beperkt het zich tot een algemeen ‘unheimlich’ gevoel waar ik niet echt mijn vinger op kan leggen. Wel voelt het dan alsof mijn hart niet helemaal normaal slaat. Het is een heel naar gevoel en moeilijk uit te leggen.
Ik ben met deze klachten naar de huisarts geweest, maar omdat de klachten er (uiteraard) niet waren ten tijde van de afspraak doet de huisarts het af als stress. Ik kan zijn standpunt wel begrijpen omdat het bij veel patiënten zo zal zijn. Toch voelt het niet goed.
Begin van de maand heb ik van een kennis de Omron HeartScan HCG 801-E te leen gekregen. Dit is een enkel-kanaals ECG apparaatje. Gewoon om eens te kijken of mijn hart daadwerkelijk raar doet of dat het toch ’tussen de oren’ zit. (Wat overigens niet wil zeggen dat als mijn hart raar doet dit geen psychische oorzaak/trigger zou kunnen hebben.)
Hieronder een tweetal links naar de ECG’s. De bovenste link is een ECG van hoe mijn hart normaal klopt. De onderste als ik mij niet goed voel.
Is er misschien iemand die hier iets uit kan halen?
bvd,
PeterNormaal:
https://www.dropbox.com/s/g9iyhpujtdue5uk/ECGViewerNormal.jpg
Als ik mij niet goed voel:
1 reactieReagerenAnoniem14 februari 2013 om 11:05Hai Peter,
Ik heb geen verstand van hartmeters maar ik kan wel zien dat de uitslag tijdens het onwel voelen heel anders is. Waarom ga je met deze uitdraai niet nog een keer naar je huisarts zodat hij kan aflezen of het ernstig is of niet. Misschien is het wel hyperventilatie.Succes
Reageren