Zoeken Vraag het forum

Snel Blauwe plekken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • janamica

Ik zit met een vraag. Het valt mij op dat ik de laatste tijd snel gelige blauwe plekken krijg. Voornamelijk op mijn rechterbovenbeen. Ik kan mij niet herrinneren mij gestoten te hebben of iets. Ze zijn ook niet allemaal erg groot. Ik heb gegoogled en kom op sites met de meest vreselijke ziektes. Ik heb verder geen symptomen van dat al. Ik ben alleen veel afgevallen maar blijf al een tijd stabiel. (had voornamelijk te maken met drukte en stress) Ik had in december verhoogde leverwaarden en deze waren in april weer stabiel. Dus ik ben toen ook op leuktocyten getest. Moet ik mij zorgen maken of kan dit vaker een tijdelijk iets zijn? Of toch maar naar de huisarts? De wat grotere doen wel pijn als ik erop druk. Het lijkt wel of sommige ineens gelig komen dus niet eerst blauw zijn geweest.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

3 reacties
    Reageren
    Lydia

Ik zou dit gewoon even met de huisarts bespreken, in combinatie met uw andere afwijkende waarden. Wat u beschrijft, lijkt op ecchymosen. Gebruikt u medicatie voor de bloedstolling (aspirine, coumarine) of corticosteroïden. Uw huisarts is op de hoogte van uw volledige medische dossier en kan daardoor een betrouwbaar advies geven.

Reageren
    janamica

Heb even gekeken naar wat u benoemd maar dit ziet er wel anders uit dan wat ik heb.

Reageren
    Anoniem

Kunt u een foto plaatsen?

Reageren
Reageer op: Snel Blauwe plekken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.