Ik heb op mijn been wat blauwe plekken zitten, waarvan er een paar verklaarbaar zijn maar een paar ook niet.
Nu zag ik op mijn borstkas ook een klein blauw plekje die ik niet kan verklaren. Gisteren lag mijn dochtertje tegen mij aan, ik ben mager maar ze heeft me daar niet gestoten. Ze wordt natuurlijk wel wat groter en lomper maar echt stoten doet ze niet. Ook omdat ik er nu alert op ben.
Ik maak me er zorgen over, ik ben meteen bang voor leukemie. Ik ben niet overdreven moe, ik ben nu vooral enorm alert op een blauwe plek en elke blauwe plek is al teveel. Pas voelde ik mn gewrichten ook dus voor mij stapelt de spanning alleen maar op nu. Ik heb zo'n beetje 10 blauwe plekken ongeveer.
Pasgeleden heeft ze wel een keer een boekje tegen me aangestoten met de punt, maar dit is sws langer dan 24u geleden en ik las dat een plek na 12 tot 24 uur ontstaat.
Wellicht een keertje voor langs de huisarts? Die kan een bloedonderzoek aanvragen om eventueel wat dingen uit te sluiten, of verder onderzoek te laten doen!
Ja ik weet het, alleen nu jij dit al zegt geeft me dat enorme stress. Ik ben gewoon echt bang voor iets ergs en ik kan er alleen maar wat heftigs van in mijn hoofd maken.
Ik snap dat het je angstig maakt. Ik had/ heb er ook last van (onverklaarbare blauwe plekken op mijn benen). Maar ik denk dat het beter is om het toch te laten checken, want die onzekerheid maakt je denk ik alleen maar angstiger. Je leest inderdaad veel over leukemie, maar het kan nog veel meer andere (onschuldigere) dingen zijn!
Misschien ook goed om die stress met de huisarts te bespreken, daar zijn ze ook voor namelijk!!
Ik zou zeggen: morgen even bellen!
Het valt me nu eigenlijk pas op, het is niet dat ik dit al weken heb. Het zit vooral op 1 been. Andere kant bijna niks, 2 kan ik dus niet verklaren. Kan het ook dat er een blauwe plek ook later voor de dag kan komen, na een paar dagen? Dan zou ik die op mn borstkast kunnen verklaren (punt van een boek).
Vooral op mn benen komen ze sneller, armen vallen wel mee. Ook niet op romp.
Soms denk ik weleens nu stoot ik me weer maar als ik druk ben merk ik het denk ik ook niet. Maar goed, het zit in mn hoofd.. Heb verder niet echt andere klachten..
Ja dat zou zeker kunnen
Okee! Dan hoop ik dat die daarvan is.
@John, denk jij dat ik hiermee naar de dokter moet?
Ne, want je weet toch waar ze vandaan komen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja alleen 2 op m'n been niet.. En er lijken nu ook nog een paar gele ergens op te komen. Ik vind het echt vreselijk eng. Ik lijk er gewoon van in paniek te raken.
Ga dan naar de dokter !!
Ja dat wil ik morgen doen, maar ik ben nu helemaal van slag.. Ook omdat jij het nu zegt, ik vind het zo eng.. Ik kan alleen nog maar denken aan leukemie..
IK heb eerder gezegd dat je er niet mee naar de dokter hoeft te gaan omdat je weet waar ze vandaan komen,. Maar als je dan toch zo blijft stressen moet je er gewoon me naar de dokter gaan. Misschien kan die je dan wel geruststellen. En vraag dan meteen een verwijzing voor een psycholoog voor je irreële angsten
Je zult je toch gewoon hebben gestoten, dat gaf je zelf al aan, En blauwe plekken verkleuren na verloop van rijd en worden gelig
Ja ik heb vrijdag een gesprek met een organisatie staan voor mn angsten.
Wat is een normale hoeveelheid blauwe plekken?
En bij leukemie, heb je dan nog meer klachten?
Mijn wondjes genezen best snel en het bloeden duurt ook niet lang, tot voor kort in ieder geval..
Als je leukemie hebt ben je ziek