Zoeken Vraag het forum

Bonzende hartslag (alleen in rust)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daan

Ik heb al jaren last dat ik mijn hartslag plotseling hard kan voelen in mijn borstkas. Hij gaat gewoon zijn normale ritme, niet onregelmatig en het zijn ook geen overslagen. Dit werd met de tijd erger, zo erg dat ik in januari dit jaar een 3 daags holter onderzoek moest ondergaan, alles was prima, bloeddruk was laag maar wel binnen de marges. Schildklier onderzoek liet ook niks ernstigs zien. Nu zijn we 7 maanden verder en de klachten worden zo hevig dat functioneren bijna niet meer gaat. Inslapen lukt bijna niet en ik word er zelfs wakker van.

Echter heb ik geen last als ik rechtop sta of loop of fiets, sporten gaat ook gewoon goed dus een ernstige hartaandoening lijkt niet aan de orde. Maar zodra ik ga zitten of liggen is er altijd wel een moment dat het harde bonzen begint, ik kan het ook voelen als ik mijn hand op mijn borst houdt. Echter als ik tegelijkertijd mijn hartslag via mijn hals voel terwijl het gebeurt lijkt dit wel dezelfde kracht te hebben dan als er geen bonzen zijn. Soms voel ik dat er lucht verplaatst wordt als het gebeurt, andere keren moet ik ervan hoesten. Morgen ga ik sowieso de huisarts bellen maar aangezien ik van mijn situatie verder niks kan vinden op het internet plaats ik het hier.

Laatste info: Ik heb ook al sinds 2 jaar een depressie en mijn natuurlijk hartslag is vrij laag: 45 a 50 dit is na het holteronderzoek nog eens extra gecontroleerd maar was verder geen rede tot zorgen.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Nou daar doe goed aan om bij zulke heftige klachten je weer te laten onderzoeken!

Reageren
Reageer op: Bonzende hartslag (alleen in rust)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.