- Valencia30 juli 2025 om 16:37
Hallo,
Ik heb een te hoge hartslag volgens de dokter. Bloeddruk ook gemeten maar die vertelde de huisarts niet. Waarschijnlijk om me meer zorgen te voorkomen. Ze zei wel dat mijn hartslag tussen 100 en de 120 ligt. Ik zat daarvoor een halfuur stil. Ben bewust eerder gegaan zodat ik op adem kan komen.Mijn lichaam heeft meer dan 5 jaar wel onder chronische stress gestaan. Maar nu gaat het beter. Mijn leefomgeving is ook zeer positief verbeterd.
Ik heb eigenlijk minder stress.Traplopen is ellende. Ik ben 23 maar mijn benen moet ik alsof het lood is meeslepen. Nu de laatse paar keren in de winkel erg duizelig. Durfde niet te bukken. Huisarts wilt bloedprikken. Maar kan het zijn dat de zo langdurige stress mijn hart beïnvloed. Wat zou het anders kunnen zijn.
Mvg
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
31 juli 2025 om 12:55Een te hoge hartslag kan komen van stress maar zeker ook van lichamelijke aandoeningen zoals een niet goed werkende schildklier of een bloedafwijking.
Reageren
Het is nuttig om dingen uit te sluiten , om daarna meer gericht ( en mogelijk ook gerustgesteld) te werken aan de (stress) oorzaak!