Zoeken Vraag het forum

Plotseling stijgende onderdruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Andries1965

Sinds enige weken heb ik regelmatig op wisselende momenten van de dag plots forse hoofdpijn en dichtslaande oren.
    Als ik dan mijn bloeddruk meet, is deze aanzienlijk hoger dan normaal, zo 140/98. En de onderdruk gisteren zelfs een keer 110.
    Dat duurt niet lang, want een half uurtje later of zo is die weer normaal, zo rond de 120/75.
    Ik heb al langere tijd last van hartkloppingen en plots sterk verhoogde hartslag. Normaal ligt die bij mij tussen de 60-70 maar op sommige momenten zit die -ook in rust- ineens boven de 100. Ik word er ook wel eens wakker mee.

Ik krijg volgende week een holteronderzoek en 2 weken later een ECG en een gesprek bij de cardioloog, maar ik vind dit enorm verontrustend wil graag weten of meer mensen hier ervaring mee hebben.
    De aanvallen van hoofdpijn zijn hooguit 1 en heel soms 2x per dag en duren dus niet lang.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Je krijgt in ieder geval de onderzoeken die nodig zijn om te kijken wat er dan aan de hand zou kunnen zijn.
    Hen je last van stress/spanningen of angsten?

Reageren
    Andries1965

Ik heb wel een veeleisende baan met nogal wat verantwoordelijkheid en ben van nature altijd al onrustig geweest. Kan ook veel piekeren en zorgen maken over mijn toekomst. Maar deze klachten hoorden daar tot voorkort niet bij.

Reageren
    John (moderator)

“ben van nature altijd al onrustig geweest. Kan ook veel piekeren en zorgen maken over mijn toekomst.”
    spanningen/stress bouwen zich op. En daar kunnen dan ook andere klachten door ontstaan die er eerder niet waren. Of dat zo is, zal dan wel uit de onderzoeken blijken.

Reageren
Reageer op: Plotseling stijgende onderdruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.