Zoeken Vraag het forum

Plotseling hoofdpijn en koud zweten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MissSevda

Hallo,

Ik heb de laatste 2 dagen plotseling hoofdpijn, het lijkt een beetje op een aanval. Hoofdpijn met een beetje een drukkend gevoel. Hierbij krijg ik het warm en zweet dan ook maar dan voelt het heel koud aan. Hiervoor had ik een weekje een licht gevoel in mijn hoofd en als ik moe was had ik een beetje kracht verlies waardoor ik bijna door me benen zakte. Het leek of ik elk moment kon flauwvallen. Met uitrusten ging het niet over en nu heb ik deze plotseling hoofdpijn. Ik ben 24 jaar oud wat zou er aan de hand zijn. Ik ga maandag de dokter bellen maar ben toch wel een beetje benieuwd of dit wel vaker voorkomt.

8 reacties
    Reageren
    Tara

Ik denk aan spanningshoofdpijn.

Reageren

Adviezen

Om van spanningshoofdpijn af te komen is het van belang om gezond te leven, genoeg te bewegen, te zorgen voor frisse lucht en op tijd uw ontspanning te zoeken. Ook een goede nachtrust kan veel helpen. Maak, als het kan, steeds de keus ‘tegen de spanningshoofdpijn’. Voorbeelden van zo’n keus zijn:

Een avondwandeling in plaats van televisiekijken voor het slapen.
    Sporten in plaats van surfen op het internet.
    Problemen uitpraten, hoe zeer u er ook tegenop ziet. Een goed en eerlijk gesprek kan enorm opluchten, zodat u zich weer ontspannen voelt en beter slaapt.
    Zorg op uw werk voor ‘computerpauzes’.
    Probeer tijdens ‘computerpauzes’ de armen, schouders en nekspieren te ontspannen.
    Ga op uw werk tijdens de lunchpauze even naar buiten.
    Probeer uw auto wat meer te laten staan. Fiets bijvoorbeeld naar uw werk, als dat kan.
    Laat uw nek- en schouderspieren masseren door uw partner, vriend of huisgenoot.
    Ga, als u moe bent, op tijd naar bed en sta ook op tijd weer op.
    Kijk eens of de hoofdpijn weggaat van een warme douche.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBN2b.htm

Reageren
    missevda

Spanningshoofd pijn van wat. Ik werk niet studeer niet. Een koude douche helptmaar 10 minuten. Ik ben erg aangekomen kan het daardoor komen. 2 Paracetamol 1 iboprufen en ik heb nog hoofdpijn ik wordt er gek van.

Reageren
    Emma

@missevda, dan zou ik maar eens naar een chiropractor gaan.

Reageren
    Koko

Nurofen migraine helpt mij altijd heel goed, 10 min. Is  vaak al weg

Reageren
    Peer

Mensen die hier spanningshoofdpijn aangeven wil niet zeggen dat het door spanning komt, spanningshoofdpijn is hoofdpijn die aanvoelt alsof je een gespannen band om je hoofd hebt. Heeft werkelijk niets maar dan ook niets met spanning/stress te maken.

Reageren
    John (moderator)

Waardoor krijg ik spanningshoofdpijn?
    Hoe spanningshoofdpijn ontstaat weten we niet precies.
    We denken dat verschillende dingen samen de oorzaak zijn.

Door de hoofdpijn kunt u gespannen zijn.

Spanning, stress en gespannen nekspieren en schouderspieren kunnen ervoor zorgen dat de hoofdpijn blijft of erger wordt.

Wanneer u bij hoofdpijn te vaak pijnstillers gebruikt, kan dat extra hoofdpijn geven.

Bron: Nederlandse Huisartsen Genootschap

Reageren
    Alias

Vwb de TS (oud topic) leek het toch meer te duiden op een verstoorde/te lage bloedsuikerspiegel. Ook gezien de andere klachten en latere info.

Reageren
Reageer op: Plotseling hoofdpijn en koud zweten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.