- Andries19656 juni 2025 om 22:30
Sinds enige weken heb ik regelmatig op wisselende momenten van de dag plots forse hoofdpijn en dichtslaande oren.
Als ik dan mijn bloeddruk meet, is deze aanzienlijk hoger dan normaal, zo 140/98. En de onderdruk gisteren zelfs een keer 110.
Dat duurt niet lang, want een half uurtje later of zo is die weer normaal, zo rond de 120/75.
Ik heb al langere tijd last van hartkloppingen en plots sterk verhoogde hartslag. Normaal ligt die bij mij tussen de 60-70 maar op sommige momenten zit die -ook in rust- ineens boven de 100. Ik word er ook wel eens wakker mee.Ik krijg volgende week een holteronderzoek en 2 weken later een ECG en een gesprek bij de cardioloog, maar ik vind dit enorm verontrustend wil graag weten of meer mensen hier ervaring mee hebben.
De aanvallen van hoofdpijn zijn hooguit 1 en heel soms 2x per dag en duren dus niet lang.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juni 2025 om 16:50Het is moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Je krijgt in ieder geval de onderzoeken die nodig zijn om te kijken wat er dan aan de hand zou kunnen zijn.
Reageren
Hen je last van stress/spanningen of angsten?Andries19658 juni 2025 om 07:21Ik heb wel een veeleisende baan met nogal wat verantwoordelijkheid en ben van nature altijd al onrustig geweest. Kan ook veel piekeren en zorgen maken over mijn toekomst. Maar deze klachten hoorden daar tot voorkort niet bij.
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2025 om 10:37“ben van nature altijd al onrustig geweest. Kan ook veel piekeren en zorgen maken over mijn toekomst.”
Reageren
spanningen/stress bouwen zich op. En daar kunnen dan ook andere klachten door ontstaan die er eerder niet waren. Of dat zo is, zal dan wel uit de onderzoeken blijken.