- Mike19 mei 2025 om 20:57
Hallo,
Mijn bloeddruk is altijd iets aan de hoge kant. Komt mede door mijn psychische aandoeningen. Snel gestressed, angst, hypochondrie enz. Met te hoog bedoel ik 140 150 en 90 110. Vaak daartussen. Dus zeg maar gemiddeld 145 100.
Nu heb ik tijd geleden bloeddrukmeter aangeschaft bij de action. Silvergear 14,95 euro. Prijs zegt mss al genoeg.
Meteen bij mij en mijn vriendin uitgeprobeerd. Zij had 115 75 en hartslag 55. Kan heel goed kloppen want haar hartslag plus bloeddruk is eerder iets te laag dan te hoog
Mijne was 150 110. Dus ook dat kan kloppen.
Was paar maand geleden , verder niet meer gebruikt.
Vanavond kreeg ik soort van wegtrekker, gebeurd wel vaker. Val niet flauw maar gevoel dat je heel even onstabiel op je voeten staat.
Mijn vriendin zei , meet anders even je bloeddruk. Nou dat gaf meteen paniek, 200 130
Mijn vriendin en zoon van 17 meteen Gemeten . De 1 165 110, de ander 177 100. Dat gaf wel aan dat de bloeddrukmeter niet echt goed werkte.
Batterijen vervangen en bij vriendin en zoon zakte de bloeddruk meteen, 140 90 om 140 80. Al vind ik 140 80 voor 17 jarige gezonde jongen nog wel hoog.
Maar helaas bij mij 188 110.
1 minuut gewacht en nog een keer 180 113.
Moet ik mij nu ernstige zorgen maken en huisartsenpost bellen of is er ook een reeele kans dat dit goedkope ding gewoon niet naar behoren werkt. Gaf zelfs 1x 220 130 aan. Dan zou ik toch bijna plat moeten liggen???
Nu natuurlijk overal last van, warm gezicht ed. Hoofdpijn.
5 reactiesReagerenSuus19 mei 2025 om 21:58Ik zou gewoon even een afspraak bij de huisarts maken en daar een betrouwbare meting laten doen.
Reageren
Kan die je aan de hand daarvan verder adviseren.John (moderator)
19 mei 2025 om 22:12Ik denk dat het aan de bloeddrukmeter ligt. En inderdaad, voor die prijs moet je ook niet veel verwachten.
Reageren
En dat wegtrekken kan verschillende oorzaken hebben. Zoals al aan gegeven ga ermee naar de huisartsMike20 mei 2025 om 09:49Ben er nu trouwens achter gekomen dat het manchet tot 32 cm gaat. Mijn armomvang is 34cm. Las net dat dit absoluut goed moet zijn voor een correcte meting. Klopt dat. Armomvang van mijn vriendin is 28 en haar druk is wel vrij normaal.
Bij mij blijft die maar rond 185 120 aangeven. Bij mij loopt de meter ook helemaal niet ver terug en krijg ook veel eerder een meting te zien dan bij mijn vriendin. Begin nu toch te vermoeden dat het aan het apparaat ligt. Even voor mijn gemoedstoestand , ik heb hier waarschijnlijk toch gelijk in?Heel toevallig moet ik morgen bloed prikken . Suiker, cholesterol ed. En volgende week bij de ha de uitslag en bloeddrukmeting ed. Kan ik hier nu gewoon op wachten en moet ik die 185 120 wat die steeds aangeeft en info over goedkope bloeddrukmeter en waarschijnlijk te klein manchet even vergeten?
Voel mij verder ook niet slecht. Alleen wel wat angstig door de metingen.
ReagerenSuus20 mei 2025 om 11:36Heel kort gezegd: je meet met een onbetrouwbaar apparaat!
Reageren
Wat daar uit komt, kun je dus geen zinnig woord over zeggen.
Je hebt verder geen klachten, je kunt dus gewoon wachten en het met je huisarts bespreken.
En als je twijfelt, bel je even je huisarts en bespreek je het daar, dan kan die ter plekke bepalen of je eerder gezien zou moeten worden.Mike20 mei 2025 om 11:47Morgen toch even langs komen. Met mijn bloeddrukmeter . Gaan ze vergelijken. Ook daar zeiden ze al als je paar dagen achter mekaar zulke hoge waardes hebt dan moet je het wel merken.
Voel mij niet slecht oid. En snap de uitleg ook goed als je manchet te klein is. Vond ook al dat het wel heel strak werd opgepompt.
Reageren