Zoeken Vraag het forum

Bezoek cardioloog of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Larissa

Is het verstandig naar een cardioloog ga met deze klachten:

– Extreem onrustig voor het slapen mentaal en fysiek
    – Spierspanning voor het slapen
    – Soms hoge hartslag voor het slapen
    – Lage hartslag rond 41 uit het niets
    – Van lage hartslag naar hoge hartslag uit het niets
    – Snel buiten adem
    – Na inspanning hoge hartslag en soms zichtbare hartslag (je ziet me borstkas met me hartslag mee kloppen)
    – Hartkloppingen
    – Soms het gevoel alsof me hartslag overslaat

Soms pijn op me borst met pijn in m’n schouders, armen soms hoofd, extreem brandend gevoel in de maagstreek, misselijk, daarna extreem vermoeid (uitgeput)

Wat zou dit kunnen zijn en is een cardioloog dan de goede afdeling ?

4 reacties
    Reageren
    Suus

Ik zou om te beginnen gewoon een afspraak bij de huisarts maken. Aangezien dat ook degene is die je, zo nodig, door zou kunnen verwijzen.

Reageren
    Angel

Goedendag,
    Ik heb al meer dan 20 jaar hartkloppingen en dat ben ik gewend. Maar de laatste weken heb ik nu meerdere keren per dag pijnlijke hartkloppingen, zodanig dat ik moet stilstaan of m’n dochter haar hand vastpak omdat het zo’n pijn doet. Laatst was ik er ook duizelig bij. De cardioloog reageert er nauwelijks op en de huisarts begrijpt me niet. Ze stuurt me nu wel voor 24-uurs holter. Het zit me niet lekker. Daarnaast ben ik snel kortademig, heb na een stukje rennen of fietsen pijn op mn borst dat meer dan een kwartier aanhoudt en ben ik heel moe en snel moe. Heeft u een idee? Ik denk aan angina prctoris maar dat verklaart volgens mij de pijnlijke overslagen niet, wat is dat toch? Alvast dank!

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Het holter onderzoek zou daar meer duidelijkheid over kunnen geven

Doe ook eens de test op:

https://ademlab.nl/hyperventilatie-test/

Reageren
    Micky

Hi, ik ben een 58 jarige vrouw met regelmatig druk op de borst, extreem vermoeid, onregelmatige hartslag en nu een ui

Ntpro-BNP waarde van 310 pg/ml.

Moet ik mijn arts bellen?

Reageren
Reageer op: Bezoek cardioloog of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.