- J12 februari 2018 om 22:12
Goedendag,
Ik heb een tijd last van paniekaanvallen en algehele angst. Ik ben nu doorverwezen naar de cardioloog omdat ik dit vroeg, mede doordat ik zo duizelig werd bij inspanning. Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste vragen als ik daar eenmaal ben om mezelf gerust te stellen? Heb geen ervaring in het ziekenhuis, daarom deze vraag. En wat denken jullie dat de uitkomst is?
Gr
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 22:16Je hebt een angststoornis en paniekaanvallen. Daar kunnen je klachten wel vandaan komen. Je zou beter naar een psycholoog kunnen gaan.
Reageren
Waarom wil je naar een cardioloog? Ik neem aan dat je bang bent dat er iets met je hart is. Dan is dat ook de vraag voor de cardioloog.J12 februari 2018 om 22:19Ik ga naar beide, alleen voelt het gewoon nog steeds niet goed aan, druk op me borst, hartoverslagen, buitenadem..
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 22:25dat zijn toch typische hyperventilatie klachten.
ReagerenJ12 februari 2018 om 22:35Klopt, maar ik denk dat ik een groot deel van mijn angst overwin wanneer mijn hart goed blijkt te functioneren. En ik voel mezelf eigenlijk nooit hyperventileren, vandaar dat ik het moeilijk vind om die diagnose te accepteren.
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 22:42Je hoeft dat ook niet zelf te voelen als het chronische hyperventilatie is. je overwint die angst niet doordat de cardioloog zegt dat er niets met hart is. De klachten blijven namelijk en dan zul je iets anders gaan bedenken waar de klachten dan vandaan kunnen komen.
ReagerenJ12 februari 2018 om 22:49Heeft u er zelf ooit last van gehad? Geen persoonlijke aanval ofzo hoor, maar als je het zelf hebt is het zeer lastig om erover heen te komen. Sommig mensen zeggen wel je hebt niks, maar zo makkelijk is het niet.
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 22:56Ik heb er zelf gelukkig nooit last van gehad. Maar heb wel vaker mensen gezien die angststoornissen hebben. Maar ik begrijp ook heel goed dat het erg lastig is. Maar daar is de psycholoog en therapie voor.
Reageren
Kijk eens op onderstaande link welke klachten er allemaal kunnen ontstaan door angst en hyperventilatie.
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenJ12 februari 2018 om 23:06Bedankt voor de hulp! Het kan dus geen kwaad wanneer mijn hart iets van 3x per dag over slaat? Zodat ik tot de afspraak bij de cardioloog gerust gesteld ben haha
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 23:12Dat zal ongetwijfeld va de stress en spanningnen zijn. Dat is echt niet levensbedreigend
Reageren