Zoeken Vraag het forum

Bloeduitslagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sylvia

Goedenavond, ik zag net mijn uitslagen binnenkomen. Ik ben bang voor leukemie. Huisarts heeft bloed getest. Ik heb niet echt symptomen maar toch wat bangig. Nu is fit de uitslag
    Aptt 22.3
    Erytrocyten 4.3
    Ferritine 111
    Hematocriet 0.4
    Hb 8.3
    Leukocyten 10.2
    Mch 1.95
    Mcv 94
    Rdw sd 44.9
    Trombocyten 263
    Tsh 1.2
    Pt 10.9

Nou stond er alleen een pijltje omhoog bij leukocyten. Op internet lees ik ook andere waardes bij pt en appt. Moet ik mij zorgen maken met deze waardes? Zeker de leukocyten waar ik bij nadenk.. ook de appt en pt

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De grenswaarde van de leukocyten is 10 en bij sommige labs 10,6. je hebt 10,2 dus vraag me dan af waarover je jezelf bang maakt

Reageren
    Sylvia

Haha ondat hij bij het lab waar ik geprikt heb goed is tussen 4 en 10. 10.2 dus minimaal te hoog..Ben wel way verkouden. Kan het daar dan ook mee te maken hebben? Maar eigenlijk is het dus niet te hoog?

Reageren
    John (moderator)

Het ism dan en minimale en verwaarloosbare verhoging en die past bij een verkoudheid

Reageren
    Joy

Jazeker…
    Mijn man heeft dat gehad….
    Bloed geprikt voor iets anders….
    Leukocyten stonden op 13,4 …
    Tijdens het bloedprikken voelde hij zich goed…twee dagen later….was ie verkouden..
    Dit was de verklaring voor de verhoogde leucocyten….

Reageren
    Sylvia

Ahh wat fijn dat u ook nog reageert joy. Dat stelt mij gerust!!!

Reageren
    Joy

Hoi Silvia,toen ik dit bericht plaatste ,was de reactie van john voor mij nog niet zichtbaar.

Reageren
Reageer op: Bloeduitslagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.