- Tamara16 juni 2025 om 08:04
Goedemorgen allemaal,
Mijn man (32 jaar) is al enige tijd aan het kwakkelen. Vaak hoofdpijn, erg vermoeid, krijgt wondjes die niet willen helen en is het afgelopen half jaar 20kg afgevallen. Er blijft weinig van hem over. Dit is niks voor hem. Hij was altijd een man met veel spiermassa en gezond op gewicht. We dachten eerst aan diabetes, maar dit is uitgesloten.
Hij heeft heel veel bloedonderzoeken gehad en daar is uitgekomen dat zijn CRP (50), bezinking (60), segmentkernige neutrofiele gran,absoluut (8,6), trombocyten (435) en leukocyten (12) verhoogd zijn. HB (8), ijzerbindingscapaciteit totaal (43), transferrine (1,7) en hematocriet te laag. Ook zijn de poikilocytose en Polychromasie positief.
De arts heeft een verwijzing naar de internist gegeven met de vraag voor longfoto’s. Ik maak me best zorgen met deze uitslagen. Zeker gezien hij ook zoveel afvalt ondanks normaal eten. Moet ik me zorgen maken dat het een vorm van kanker kan zijn? Daar gaat mijn gevoel wel naar uit.
De arts denkt aan een bacteriële infectie, maar gezien het vele afvallen denk ik dat niet. Wellicht kunnen jullie mij een beetje wijzer maken. We kunnen pas over een maand bij de internist terecht.
Groetjes, Tamara
2 reactiesReagerenSuus16 juni 2025 om 09:04Als er aan kanker gedacht zou zijn door de arts, was er naar tumormarkers gezocht.
Reageren
En zou hij naar een oncoloog verwezen zijn (met spoed) en niet over een maand (wat een normale wachttijd is) naar een internist.
Dat is mijn gedachte bij jou verhaal.John (moderator)
16 juni 2025 om 17:35“Moet ik me zorgen maken dat het een vorm van kanker kan zijn? Daar gaat mijn gevoel wel naar uit.” Daar kan natuurlijk nooit iemand zo antwoord op geven. Goed dat hij verwezen is naar de internist. Die kan dan aanvullende onderzoeken doen.
Reageren