- Sophia15 september 2022 om 14:51
Ik heb verschillende bloedonderzoeken gehad met afwijkende waardes, maar nog steeds geen diagnose. Ik heb vergrote rode bloedcellen met een lage concentratie hemoglobine. B12 en foliumzuur zijn niet afwijkend. Ldl.cholesterol verhoogd. Heb last van vermoeidheid kortademigheid chronische ontstekingen van spieren en pezen. Vitamine waardes zijn goed. Leverwaardes ook goed. Klachten worden niet minder en mijn conditie gaat achteruit. Enig idee wat dit kan veroorzaken?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 september 2022 om 16:37Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen… er zal dan toch verder onderzoek gedaan moeten worden
ReagerenSophia16 september 2022 om 18:14Goedenavond John. Zou je kunnen aangeven welke onderzoeken volgens jou gedaan moeten worden. Er is een hartonderzoek gedaan zonder dat dit uitsluitsel gaf. Wel lichte sporen van een gaatje in een hartklep. Ldl cholesterol iets aan de hoge kant gebaseerd op het voorkomen van erfelijke hartproblemen in de familie. Ik heb chronische bronchitis maar longfoto’s laten niets bijzonders zien. Ondanks deze uitslagen waaruit niet blijkt dat er iets echt mis, blijf ik klachten houden
ReagerenJohn (moderator)
16 september 2022 om 18:27Ldl cholesterol iets aan de hoge kant gebaseerd op het voorkomen van erfelijke hartproblemen in de familie. Deze zin begrijp ik niet zo heel goed, want erfelijke hartproblemen hebben niet direct iets te maken met verhoogd cholesterol
Een lekkende hartklep zou wel de klachten kunnen veroorzaken. Maar dat is dan toch iets voor de cardioloog
ReagerenJohn (moderator)
16 september 2022 om 18:32Zijn de schildklierwaarden ook onderzocht?
Gebruik je medicijnen en of alcohol?
Heb je overgewicht?
Weet je wat de MCV waarde bij het bloedonderzoek was?
Hoe oud ben je?
Reageren