Bloedwaardes

Hallo,

Ik heb sinds februari last van allerlei klachten waaronder spiertrekkingen, bewegende tenen, spieren en vingers. Last van vermoeide ledematen en tong en spanning gezicht. Diverse keren bloedonderzoek gehad en in mei een emg en echo van tong tot tenen.

Nu wijkt bij het bloedonderzoek het ijzer steeds af. Ijzer zelf is steeds laag, nu 14, en ferritine is gewoon normaal. Transferrine 1,8 en ijzerbindingscapaciteit 44 zijn ook te laag. Bicarbonaat is de laatste 2 keer iets te hoog 29,5. Verder zijn Asat 70 en Alat 73 iets verhoogd en was ck laatste keer 1400. Vit d is 45 terwijl daarvoor 77 was.

Iemand die hier iets van kan zeggen. Huisarts zegt verder niks van het ijzer.

Reageer

Heb je misschien veel stress of spanningen?

Reageer

Nee geen echte spanningen of stress.

Reageer

Het lagere ijzergehalte zou deze klachten toch niet moeten veroorzaken. Je hebt geen andere aandoeningen/ziekten? Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
    doe toch maar eens de test op:
    https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/

Reageer

Bedankt voor je bericht. Op dit moment heb ik nog geen diagnose. Zou best een spierziekte of zenuwaandoening uit kunnen rollen misschien ook omdat ck nu behoorlijk hoog is. Ik zal de test eens doen. Ik drink beetje alchol. Drugs nooit gebruikt. Medicijnen heb ik ook niet.

Reageer

De test geeft een score van 41.

Reageer

De ck waarde zal daar ook niks over zeggen, want je had die klachten volgens mij in april (zelfs nog iets eerder) ook al en toen was er met een bloedonderzoek helemaal niets afwijkends te vinden. Ik heb toch het idee dat het stress gerelateerde klachten zijn.
    Doe ook eens de trest op:
    https://www.psyned.nl/zelftest/burnout-test/

Reageer

Een score van 41 is dan toch op het randje.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Klopt dat ik er nu al 10 maanden mee rond loop maar gedurende de tijd is er wel steeds meer bijgekomen. Moet wel zeggen dat ik me wel vaak druk voel maar dat komt ook omdat we 3 kids hebben. Bijna geen tijd voor mezelf. En dat ik ook weinig energie heb om dingen te ondernemen.

Uitslag: Je hebt waarschijnlijk geen burn-out

Reageer

Zegt de bicarbonaat waarde ook iets over chv?

Reageer

Ik denk toch echt dat het stress gerelateerde klachten zijn. Ook al ervaar je dat niet meteen zo. Voel je je wel eens somber?

Reageer

Net even wat daar onder verstaan wordt. Ik ben niet altijd even opgewekt maar dat komt ook door mijn klachtenpatroon. Het is meer dat ik soms de energie mis om echt dingen te ondernemen. Beetje uitgeblust ofzo. Heb je nog tips voor hetgeen jij omschrijft?

Reageer

Dat zou kunnen. In ieder geval is het zo dat de zuurtegraad van het bloed beïnvloed wordt door ademhaling. Hyperventileren kan daar invloed op hebben. Maar om daar duidelijkheid over te krijgen zou er dan een bloedgasmeting gedaan moeten worden

Reageer

Doe dan ook eens de test op:
    https://www.dokter.nl/ggzonline/

Reageer

Ik heb de test ingevuld maar deze is negatief.

Reageer
Reageer op: Bloedwaardes
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief